Forum > Färdiga produktioner
mahan - Relax With Me
mahan:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 01.06.2007, 01:25:16 ---
--- Citat från: perrra skrivet 31.05.2007, 21:07:40 ---...
ackordsföljden är riktigt lik nån känd låt i början. Om det är stevie wonder, Lionel Richie, eller Elton John eller nåt .. känner igen ackordsföljden.. just i början av låten. ...
--- Slut citat ---
Är det inte 'Isn't she lovely'?
Hur som helst fina harmonier och ett bra sväng som gjort för att förlora sig i gitarrhjälterymden. Många fräcka fraser. Dock tycker jag låten kunde vunnit på mer variation. Inte köra i stort sätt samma komp och en leadgitarr hela låten igenom. Någonstans ganska tidigt släppt över till pianot ett kort tag, med komp kanske bara av basen och ett mer sparsamt trummspel - mest hi-hat. Sedan på med allt och ös på gitarr igen.
--- Slut citat ---
Ojoj oj, blir riktigt sjuk i nacken av allt bugande! :D
Detta är "Relax With Me", måst väl plocka fram den låt du hänvisar till nåttag o jämföra, kommer just nu int ihåg hur den går, men stjit i de.
Många rader goda ideér igen, ska nog definitivt skruva vidare på denna, mer varianter o kanske en helt ny del, såsom du säger ett lugnt hi-hat avsnitt och kanske elpiano....eller sax
TAckar storeligen för råden och för lyssningen! :)
H. JOhan
Dividend:
SKön känsla i låten, ibland behövs inte alltför övertekniska solon. Inte för att detta är otekniskt, me like. Me like mycket t o m :)
Denna sparas! Får väl skapa en egen katalog för dina låtar, liksom emu och micael och vissa andra har egna kataloger :)
Sång skulle nog förstöra känslan, men det beror på. hmm... Jag kan sjunga :D :blink:
mahan:
Hejsan Per!
Kul att du gillar, man behöver ju int koncentrera sig för att lyssna på den här typens musik, den e liksån bara skön att ta till nu å då ;)
OCh vad tekniken beträffar så är jag väldigt stolt över mitt gitarrsoolande med min lilla halvtårs erfarenhet. Så har åxå fingertopparna fått lida av blod sveett o blåsor :D
Hade ju funderat på nån liten sjung till låten man ni har alla fåt mig övertygad om att låta bli :P
TAck Per för lyssningen!
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida