Forum > Färdiga produktioner

mahan - Relax With Me

<< < (3/4) > >>

perrra:
Tjenare =)

Asgött.. riktigt jävla nice att lyssna på sånt här.

ackordsföljden är riktigt lik nån känd låt i början.  Om det är stevie wonder, Lionel Richie, eller Elton John eller nåt .. känner igen ackordsföljden.. just i början av låten.  jag kan vara ute o segla med tanke på mina 2.5 timmars sömn inatt :D men jag tycker mixen är skön.. och jag tycker trummorna ska låta som dom gör :D

/Perrra

mahan:

--- Citat från: perrra skrivet 31.05.2007, 21:07:40 ---Tjenare =)

Asgött.. riktigt jävla nice att lyssna på sånt här.

ackordsföljden är riktigt lik nån känd låt i början.  Om det är stevie wonder, Lionel Richie, eller Elton John eller nåt .. känner igen ackordsföljden.. just i början av låten.  jag kan vara ute o segla med tanke på mina 2.5 timmars sömn inatt :D men jag tycker mixen är skön.. och jag tycker trummorna ska låta som dom gör :D

/Perrra

--- Slut citat ---

Böjer sig ödmjukast o tackar :wub:

Icke frågan om avsiktilig kopiering, tyckte bara att det lät bra :rolleyes:
Kul att du gillar, tycker åxå att sån här musik e avkopplande o skön. HAr planer på flere sånna, bara den tjusiga sommarplågan tar sig till slutrakan :D

Tack Perra för lyssningen!

h.  JOhan

tsmalmbe:
Lite dov mix, både virveln och gitarren saknar...lägre diskantregistret.. övremellanregistret.. alltså EDGE! Virveln kanske lider av att den är på tok för låg. Dessutom skulle det bli mera club-fiilis på det hela om den kom lite närmare (=kortare och mindre vasst reverb). Alltså mera edge på virveln, mindre diskant på reverbet. Pianot kunde också ha lite edge.

Hmm.. låter som strumpa i örat. Bra låt, trevlig stämnig, och fungerar ju utan sång också. Men mixen behöver få strumpan ur örat. Trummisen kunde göra nåt lite mera extrravagant nu och då, synkopering tillsammans med hela orkestern. För ännu lite extra live-feel.

Mmm.

DåligtGehör:

--- Citat från: perrra skrivet 31.05.2007, 21:07:40 ---...
ackordsföljden är riktigt lik nån känd låt i början.  Om det är stevie wonder, Lionel Richie, eller Elton John eller nåt .. känner igen ackordsföljden.. just i början av låten. ...

--- Slut citat ---

Är det inte 'Isn't she lovely'?

Hur som helst fina harmonier och ett bra sväng som gjort för att förlora sig i gitarrhjälterymden. Många fräcka fraser. Dock tycker jag låten kunde vunnit på mer variation. Inte köra i stort sätt samma komp och en leadgitarr hela låten igenom. Någonstans ganska tidigt släppt över till pianot ett kort tag, med komp kanske bara av basen och ett mer sparsamt trummspel - mest hi-hat. Sedan på med allt och ös på gitarr igen.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 31.05.2007, 22:15:12 ---Lite dov mix, både virveln och gitarren saknar...lägre diskantregistret.. övremellanregistret.. alltså EDGE! Virveln kanske lider av att den är på tok för låg. Dessutom skulle det bli mera club-fiilis på det hela om den kom lite närmare (=kortare och mindre vasst reverb). Alltså mera edge på virveln, mindre diskant på reverbet. Pianot kunde också ha lite edge.

Hmm.. låter som strumpa i örat. Bra låt, trevlig stämnig, och fungerar ju utan sång också. Men mixen behöver få strumpan ur örat. Trummisen kunde göra nåt lite mera extrravagant nu och då, synkopering tillsammans med hela orkestern. För ännu lite extra live-feel.

Mmm.

--- Slut citat ---

Bugar åter en gång!

Och  själv tycker man igen en gång att man har överträffat sig själv, och så märker man att en strumpa saknas. Den hittas senare i mixen :P
Sanningen är ju den att om jag kunde mixa så att Tsmalmbe ger 5/5 så skulle jag jobba på nån studio, och inte på kommunen!
Men kritiken är god, ska försöka hitta lite mer EDGE till låten så får vi återkomma.

TAck för lyssningen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion