Forum > Demolåtar
Gurano - Nynnande glädje
MaxB:
Är det bara din gitarr som står för de sitarliknande ljuden eller är det lite midi-sound inblandade?
Lite enahanda men roligt att höra ljuden och det är luftigt och skönt.
Gurano:
--- Citat från: Guran skrivet 11.02.2011, 16:22:41 ---Hej det låter kul och glatt
du skulle ha lite indisk brytning på sången :)
hmmmmmm blev sugen på ris och curry :wacko: :D
--- Slut citat ---
Indisk brytning - ja den får jag jobba på! Blev det nån ris/currrrrry då - sambal - tandori ? :)
--- Citat från: Eddi skrivet 11.02.2011, 17:15:42 ---Jo men det låter bra som en grund till utveckling, blev lite enahanda, men trallande på indiska vore ju väldigt skoj att höra faktiskt.
--- Slut citat ---
Jo den behöver utvecklas men detta är ett 1a försök med omgjord akke. Ska förmodligen komplettera med andra instrument vad det lider
--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2011, 18:06:47 ---Är det bara din gitarr som står för de sitarliknande ljuden eller är det lite midi-sound inblandade?
Lite enahanda men roligt att höra ljuden och det är luftigt och skönt.
--- Slut citat ---
Jo den är ganska luftig - tycker jag med. Lite midi finns kvar - ska köpa fler stålsträngar i morgon (är min plan) och byta/komplettera med riktiga strängar därefter.
Tack för era kommentarer
Gurano
equality:
Kamprad-sitar... (han skulle bara veta men har väl annat att tänka på) :D
Kul snutt. Snygga ljud, funkar hur bra som helst som sitar. Tjusiga snabba räckor dessutom.
Tablasen gör ju sitt till också.
Harmisarna låter ju västerländska men kul att höra dem i sådan här tappning. Och sjunger gör du BRA!
Signaturmelodi? Skriv till CrissDavid som vill ha stämningsmusik i nån tråd här till vänster.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida