Forum > Demolåtar
Zorrow - Five
bjurte:
Tjabba kompis!!
Ang. Refrängtrummorna,ha dom som i 2,3:dje vändan fast kasta in dom där virvelmarkeringarna på några utvalda ställen..
Annars tycker jag nog att gurorna är lite väl vassa/toppiga och skulle må bra av lite mer Fläsk..
Och sången ja,jo den har lite svårt att hitta rätt i slutet på meningarna(versen)..Och skulle nog må bäst av att läggas om.
F'låt för sågning,men det fixar du lätt.. ;)
zorrow:
Eddi: Tjena! Det är Greed. Tack för lyssning o hälsa J!
--- Citat från: MaxB skrivet 06.02.2011, 09:52:17 ---Jag tycker din röst tar hand om låten bra. Tänker inte alls på att det borde vara nån annan som sjunger. Funderar på om rösten skulle vara mer närvarande i lägre frekvenser för att låta tuffare men jag vet inte hur man gör med sån här tuff musik.
--- Slut citat ---
Tack, jag är inte nöjd med sången riktigt. Det blir omtag på rubbet. Det där med närvaro tar jag till mig. Tack.
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.02.2011, 09:58:29 ---Bra riff på guran.
Jag tror att riffgitarren kan vara torrare. Den blir lite klen nu.
Cymbalerna låter väldigt "fnissiga" i diskanten. Snygg programmerade trummor annars.
Kanske någongång i låten byta ackord?
Bra.
--- Slut citat ---
Tack, bra funderingar att jobba vidare med men vad betyder fnissiga cymbaler?
Mikael: Ja här behövs lite av varje för att vara hemma med denna låten. Provade kvinten på sången men det kommer att ta sin tid om det skall låta någorlunda ok. Det blir nog en del pill med trummorna oxå. Tack för kommentar!
Uriah gamle toppkritiker, jag tål värre sågningar än så här! Låten är ju i utkast så det är mycket jobb kvar. Skall se om jag inte kan få mer fläsk i guran som är Metallicas Breadfan. Vi ses ö hörs!
Bengan_gbg:
Tungt - men jag undrar vad du gjort med "tugg-gitarrerna"? Det låter lite bisvärm om dem...och som att det är ngn phaser eller ngt sånt på som jag inte gillar riktigt. Annars väger det ju som bly vanlig ordning. Inte din bästa, men funkar i en svit!
zorrow:
Hej igen och tack för kommentar Bengan. Jag har haft väldigt dåligt med tid för både musik och KR ett tag men har i alla fall pillat lite på utkastet. Nytt är sång, nedvässade och lite uppbiffade guror (men det är samma som tidigare) och ett lugnt parti. Nu undrar jag följande:
1. Skall jag spela om gurorna eller funkar ljudet OK nu?
2. Skall jag köra ett sista varv på sången eller är falskheten på en acceptabel nivå?
3. Är det dags att ge upp, lägga ner och gå vidare istället? :unsure:
Bengan_gbg:
Vet hur det är - går helt klart våldsamt mycket i perioder. Fick iaf ur mig en låt innan nästa jobbintensiva period kom....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida