Forum > Demolåtar
Zorrow - Five
bjurte:
Tjabba...
Det nya lugna partiet är ju hur skönt som helst...
Sången då! Bättre,men en och annan suring ligger kvar,skulle kunnas fixas med någon Melodyne eller liknande plugg...
Dist kompet är inte för vasst längre,men som bengan nämde ligger någon fasförskjutning som låter lite skumt.
Trummorna är för svaga tycker jag,sången har nog lite för mycket och mörkt reverb..
Låter som mycket gnäll kanske,men igentligen är det inte så mycket kvar att fixa ;)
zorrow:
Tack kompis! Det blir omstart. Jag monterar ned tills vidare. Nya guror och ofalsk sån utlovas :unsure: :unsure: :unsure: Jag känner att jag haft för bråttom och för lite tid och därför slarvat mer än vanligt. Dessutom lyckades jag sjunga när jag var förkyld vilket sällan gagnar tonsäkerheten. Återkommer...
zorrow:
Ny version högst upp i tråden. Jag har spelat om gitarrerna med mitt gamla trygga ljud. Sjungit om i princip allt. Funkar det? Här kommer texten oxå:
I will never die
I will never feel the pain
I will see that you will serve me
In your poverty of life
I will put it right
I will tell you small white lies
I will see that you will give me
What rightfully is mine
Give me what´s mine
Please stand in line
No pearls for swine
You will see me grow
As the burden lies on you
You will know that you will serve me
Illusion sets you free
I will make you poor
Nothing stops me at the door
Let me help you now to serve me
Betrayal is my law
Give me what´s mine
Please stand in line
No pearls for swine
No pearls for …
Wealth will set me free
By my theft and bribery
You will surely know my calling
As my luck strikes down on you
You will know my name
As your mind will turn insane
You will call for my arrival
And I´ll come to make my claim
Give me what´s mine
Please stand in line
No pearls for swine
No pearls for swine
Kornstad:
Riktigt bra låt tycker jag.
Gitarrerna har alldeles för mycket rum just nu så det låter som att de är i ett tomt rum intill och lirar på djäkligt hög volym istället för att ligga ihop med sång och trummor.
Dra ned en hel del på reverbet, kanske öka gain en aning och råa till soundet lite mer.
I övrigt jäkligt bra. Sköna riff måste jag säga.
equality:
Gillar det lugna partiet bäst :P men så är ju inte detta riktigt min genre, kan därför inte ge några vettiga tips angående mix tyvärr. Låter kompetent rakt igenom, snygga riff och tajt i mina öron.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida