Kontrollrummet

HMP - The Anger

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
LÅTNAMN: The Anger
ARTIST/GRUPP: HMP/GHB
GENRE: Hårdrock förfan!
LÅTLÄNGD: ca 5min
KOMPOSITÖR: Hobbe
PRODUCENT: Hobbe
EV. MEDVERKANDE: Gibbe på sång
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Hej,

kommentera gärna denna låt..

Vill gärna ha synpunkter främst på mixning/mastring, men även på låtens arrangemang, upplägg, ljudbild... ja. allt..
Konstruktiv kritik är bra kritik...

MvH/Hobbe
« Senast ändrad: 28.05.2007, 00:22:25 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
HMP..
Lyssnar.... Snyggt spelas rock, an nån orsak hoppar sångaren från olika tillställningar till dom andra...!
Väldigt torr mix, fast allt e spelat OK! Saknar det där egna personliga i det hela. Snygga gitarrsound men...,

Lite till och den e där :D


h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


DåligtGehör

  • Gäst
Låt sången komma fram och gitarrkompen träda tilbaka en aning. Det verkar vara lite typiskt att lita mer på gitarrmattor/riff än andra aspekter inom stora delar av rocken. Jag får dock för mig att låten skulle kännas starkare om rösten kom fram. Tycker den har mer att säga än gitarrprylarna vilka är helt ok men inte behöver ta upp sådan plats.

Bra inledning. Men den försvinner för fort när allt skall krämas på  :mellow: Kunde det inte på något sätt finnas kvar - svårt kanske?


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
Låt sången komma fram och gitarrkompen träda tilbaka en aning. Det verkar vara lite typiskt att lita mer på gitarrmattor/riff än andra aspekter inom stora delar av rocken.
Hehe, ja.. jag är ju gitarrist OCH producent.. vad hade du väntat dig?:)

Jag får dock för mig att låten skulle kännas starkare om rösten kom fram.
Ska prova det och se om det hjälper.. jag tycker det är jävligt svårt att mixa sång..:/
Har du lust att lyssna på min andra låt (KingOfTheSkies) och säga vad du tycker om sångmixen där? Själv tycker jag att den är bättre än på denna låt...
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=2525.0


Bra inledning. Men den försvinner för fort när allt skall krämas på  :mellow: Kunde det inte på något sätt finnas kvar - svårt kanske?
Jag är helt med på det du säger, tycker att man tappar den "röda tråden" genom låten.... men som du säger, det är inte lätt... skulle vara om den återkom mitt i låten i en bridge eller ngt liknande? Har experimenterat med att låta "sitaren" ligga kvar under introriffet, men det lät för Mkt ...


Några fler kommentarer?
« Senast ändrad: 28.05.2007, 00:23:00 by HMP »
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad HMP

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
bump...
Det man inte vet den dagen man dör, det får man aldrig veta...!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hello igen...
bra spelat,tycker även här att musiken fungerar finfint,en sak jag tänker på är gitarr ljuds bytet vid 0:33 det låter burkigt,jag skulle föredra att det fortsatte med samma ljud som var innan..
men det är bara min smak som talar..

det är åxo samma här som på din andra låt,rösten hör inte riktigt ihop med musiken
hade jag provat något på sång spåret nu ,så hade jag testat att kompressa sången svinhårt!
och sedan skita ner ljudet lite..dvs Rcomp(vocal),Tonic(phonebox)..men det är ju inte säkert att
det funkar i praktiken..men det kan ju vara värt ett försök om inte annat

sedan undrar jag om du inte är ute efter lite större verb på intro gitarren
jag har fattat tycke för default verbet hos Cubase verb B..om man sänker verb tiden
för annars dånar det i evighet,men jag tycker iallafall att det funkar bra på rena gitarrer!

annars snyggt lirat & jobbat..hoppas du får användning för något jag svammlar om!! :lol:
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284