Forum > Demolåtar
Gurano - ONTska
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.02.2011, 13:21:16 ---Tycker du inte själv det är tråkigt att inte bli färdig någon gång? Att bara presentera utkast och fråga efter mixtips och annat, ger det verkligen dig något på riktigt när det oftast inte blir klart?
Jag tycker absolut du ska försöka hitta en mer permanent sångcollabbare att jobba ihop med, här eller varför inte IRL och inte förse denne med samma flöde som du förser KR med låtar utan ett mer sansat tempo. Jag är övertygad om att du skulle känna mycket stor tillfredställese genom att på riktigt göra färdigt sådär 10 låtar och bunta ihop till en produkt. Jag håller på själv med en liknande grej.
Du har många bra idéer som jag tycker förtjänar att komma i mål.
Jag säger egentligen inte att du aldrig gör något färdigt, det är mer ditt enorma flöde som dränker dina färdiga alster tycker jag.
Mina högst personliga funderingar i all välmening. :)
--- Slut citat ---
Tja
Ditt mail i all välmening kanske landade fel hos mig men så här tänker jag:
Nej det är inte tråkigt att inte bli färdig i den bemärkelsen du menar. Allt hänger på vilka ambitioner man har och vilken vilja man har, så att säga. Min ambition är inte att göra en platta, har inte tid, inte lust eller talang för detta. En del på KR anser sig vara så mycket bättre än andra med de levererar inte särskilt mycket (och enligt min smak inte så bra heller alla gånger). Jag ser det som mycket roligare att låta ideerna flöda och göra dem så bra jag kan inom givna förutsättningar med hjälp av min förmåga och KR. Vad som är klart för mig är inte klart för dig så eg är det tämligen tråkigt att du frågar mig om jag aldrig vill bli klar/komma i mål - har du lagt ribban på vad som ska anses klart?
Men du har väl rätt.... det är väl så att jag skickar upp för många idéer då det verkar vara stötande att ”inte nå era mål”.
Jag ska från och med nu sluta med att lägga upp på ofärdiga, så att det inte distraherar den ofantliga mängden med färdiga alster som läggs upp hela tiden på KR!
Over and Out
/G
mahan:
Tjou Gurano!
Tycker inte att du ska ta W:s kommentar så allvarligt, det e trots allt hans egna tankar!
Själv ser jag att just detta forums positiva delar att det ger en mäktigt utrymme just för nya försökande och trevande alster som behöver olika kommentarer och råd för att komma vidare. Och det är ju sen lyssnarnas egen sak om han/hon vill eller kan kommentera uppslängda alster.
Så hallå Gurano, vi e många som e glada för att du kommer med nya alster! :)
Nu glömde jag att lyssna på själva låten... stupid me.... :mellow:
Kör hårt Göran, du behövs!
h. johan
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 13:48:37 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.02.2011, 13:21:16 ---Tycker du inte själv det är tråkigt att inte bli färdig någon gång? Att bara presentera utkast och fråga efter mixtips och annat, ger det verkligen dig något på riktigt när det oftast inte blir klart?
Jag tycker absolut du ska försöka hitta en mer permanent sångcollabbare att jobba ihop med, här eller varför inte IRL och inte förse denne med samma flöde som du förser KR med låtar utan ett mer sansat tempo. Jag är övertygad om att du skulle känna mycket stor tillfredställese genom att på riktigt göra färdigt sådär 10 låtar och bunta ihop till en produkt. Jag håller på själv med en liknande grej.
Du har många bra idéer som jag tycker förtjänar att komma i mål.
Jag säger egentligen inte att du aldrig gör något färdigt, det är mer ditt enorma flöde som dränker dina färdiga alster tycker jag.
Mina högst personliga funderingar i all välmening. :)
--- Slut citat ---
Tja
Ditt mail i all välmening kanske landade fel hos mig men så här tänker jag:
Nej det är inte tråkigt att inte bli färdig i den bemärkelsen du menar. Allt hänger på vilka ambitioner man har och vilken vilja man har, så att säga. Min ambition är inte att göra en platta, har inte tid, inte lust eller talang för detta. En del på KR anser sig vara så mycket bättre än andra med de levererar inte särskilt mycket (och enligt min smak inte så bra heller alla gånger). Jag ser det som mycket roligare att låta ideerna flöda och göra dem så bra jag kan inom givna förutsättningar med hjälp av min förmåga och KR. Vad som är klart för mig är inte klart för dig så eg är det tämligen tråkigt att du frågar mig om jag aldrig vill bli klar/komma i mål - har du lagt ribban på vad som ska anses klart?
Men du har väl rätt.... det är väl så att jag skickar upp för många idéer då det verkar vara stötande att ”inte nå era mål”.
Jag ska från och med nu sluta med att lägga upp på ofärdiga, så att det inte distraherar den ofantliga mängden med färdiga alster som läggs upp hela tiden på KR!
Over and Out
/G
--- Slut citat ---
Personligen tycker jag det är skittråkigt med dom låtar som läggs upp direkt på färdiga och inte tillåts förbättras genom allas vår feedback. Så det lär du inte utvecklas av.
Over and out och från och med nu etc....? Slutsnackat menar du?
Äh, du behöver inte bli martyr nu för att jag säger vad jag tycker.
Det är väl jättebra om det inte blir tråkigt. Det menar jag uppriktigt. Jag förutsatte (felaktigt tydligen) att du ville ha sång på dina låtar. Det brukar låta så i trådarna ibland. " - Ja, är det nån som vill sjunga så varsågod..."
<AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>Våra mål? Menar du att jag och alla besökare på KR skulle sätta upp mål för dina låtar.</AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>
Rocka på nu!
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.02.2011, 19:14:31 ---Personligen tycker jag det är skittråkigt med dom låtar som läggs upp direkt på färdiga och inte tillåts förbättras genom allas vår feedback. Så det lär du inte utvecklas av.
Over and out och från och med nu etc....? Slutsnackat menar du?
Äh, du behöver inte bli martyr nu för att jag säger vad jag tycker.
Det är väl jättebra om det inte blir tråkigt. Det menar jag uppriktigt. Jag förutsatte (felaktigt tydligen) att du ville ha sång på dina låtar. Det brukar låta så i trådarna ibland. " - Ja, är det nån som vill sjunga så varsågod..."
<AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>Våra mål? Menar du att jag och alla besökare på KR skulle sätta upp mål för dina låtar.</AVSIKTLIG MISSUPPFATTNING>
Rocka på nu!
--- Slut citat ---
Jag är ingen martyr - det är bara töntigt men det är förbaskat tråkigt när andra lägger ribban på vad som är klart - du är inte den 1a - jag har till och med fått frågan åtminstone 1 gång tidigare förutom nu då, en annan fråga som dykt upp vid några tillfällen är varför jag lägger upp på ofärdiga då jag inte vill ha kritik.....?. För mig ett helt bisarrt påstående.
Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?
Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?
Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?
Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!
Ha det gott Wernis
Gurano
Gurano:
--- Citat från: mahan skrivet 04.02.2011, 18:55:34 ---Tjou Gurano!
Tycker inte att du ska ta W:s kommentar så allvarligt, det e trots allt hans egna tankar!
Själv ser jag att just detta forums positiva delar att det ger en mäktigt utrymme just för nya försökande och trevande alster som behöver olika kommentarer och råd för att komma vidare. Och det är ju sen lyssnarnas egen sak om han/hon vill eller kan kommentera uppslängda alster.
Så hallå Gurano, vi e många som e glada för att du kommer med nya alster! :)
Nu glömde jag att lyssna på själva låten... stupid me.... :mellow:
Kör hårt Göran, du behövs!
h. johan
--- Slut citat ---
Ja inte ska du glömma att lyssna - lyssna gärna och ge mig lite tips!
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida