Forum > Demolåtar
Gurano - ONTska
Fuzzbub:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.02.2011, 21:10:23 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Du frågar implicit varför jag lägger upp även om de flesta utkasten inte blir klara - min motfråga blir ju då: hamnar alla dina alster som läggs upp på ofärdiga på Färdiga?
--- Slut citat ---
Inte alls. Nästan aldrig faktiskt. Jag tycker egentligen uppdelningen mellan färdiga och halvfärdiga är ointressant. Är något färdigt så är det ju färdigt. Då behövs ju inte KR.
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Jo jag har tidigare ofta frågat om folk vill sjunga, jag har till och med ofta lämnat det öppet för vem som helst om man känt sig hågad (jag tycker att en av KRs styrkor är möjligheten till collab), men jag måste säga att endast ett fåtal personer bjuder på sina förmågor trots allt.
--- Slut citat ---
Återigen kanske beror detta på flödet. Det kommer ju en ny Gurano i morgon liksom. :)
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Du skriver att det måste vara tråkigt att "bara" presentera utkast och fråga efter mixtips mm????? men är det inte det KR bla ska användas till är då min motfråga?
--- Slut citat ---
Ja alltså med risk för att bli grovt missuppfattad igen så menar jag så här: Jag menar inte att det är något annat man vill få hjälp med än mix mm. Det jag menar är, kommer mina tips leda till någonting. Blir alstret "färdigt"? Nu vet jag ju att färdigt kan betyda olika saker så den diskussionen lägger jag åt sidan.
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Hur många andra KR-medlemmar har du frågat varför de inte gör färdiga sina utkast?
Kan det vara så att ett utkast på KR ändå kan bli klar men inte landa på Färdiga?
--- Slut citat ---
Inga andra tror jag. Flödet återigen. Du brukar skriva att "Det här gjorde jag idag efter jobbet. Vad tycker ni" Typ så. Absolut inget fel i det, men jag tror det är därför jag inte frågat någon annan. Ok?
Definitiv är det så att många trådar från halvfärdiga aldrig flyttas över till färdiga. Själv känner jag inget som helst behov av att något som är klart ska finnas på färdiga. Hur andra tänker har jag ingen aning om.
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Ja jag är kanske lite stingslig pga tandvärk, men ta mig rätt - det är inte kul att bli ifrågasatt om sådant som är KR grundprinciper: fråga så får man svar, tips, ideer och ibland en collabbare!
--- Slut citat ---
Tandvärk är jäkla skit. Jag beklagar.
--- Citat från: Gurano skrivet 04.02.2011, 19:35:08 ---Ha det gott Wernis
Gurano
--- Slut citat ---
Tack så mycket. Nu häller jag upp en whisky.
Vad säger du. Ska vi fira detta med ett collab kanske? :D
--- Slut citat ---
Ursäkta att jag ger mig av utanför "ämnet" men hur fasen gör du för att få med sådär många citat i samma svar? :wacko:
Finns säkert någon sida som förklarar detta ingående men jag är lat... ;) /JEH
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.02.2011, 17:17:34 ---Vad har du för idé med den eller får jag fria händer? Stems på allt i så fall.
:D
--- Slut citat ---
Vad innebär Stems på allt?
/G
Wernborg:
fuzzbub: Enkelt uttryck så citerar du samma sak många ggr. och raderar resten. Eller copy-and-paste övning. Titta på koden så ser du hur det är gjort.
Gurano: Ja, alltså filer för alla spår.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.02.2011, 17:34:40 ---Gurano: Ja, alltså filer för alla spår.
--- Slut citat ---
Har jag förstått dig rätt att du vill ha separata ljudfiler på allt? - med de effekter jag har på spåren då alltså
I så fall kan jag skicka filerna till dig - men vissa har tyvärr klumpats ihop sedan tidigare - det får man leva med - säg till om du vill ha - och du får fria händer (men jag vill kunna tycka till om det innan det läggs upp om bra/dåligt för/nackdelar osv enligt min smak då annars är det ju inget collab B) ).
/G
asti:
Fräcka gitarrer, men aningen enformigt. Det behövs nog lite mer variation om låten ska stå för
sig själv och inte bara vara bakgrundsmusik till en film, som någon nämnde.
Tycker att trummorna skulle höjas och behövas lite mer botten i dom. Kanske även basen ska höjas något...
Sång av en riktig "rockröst" skulle förstärka rejält! Håller med Eq om att du har många intressanta
uppslag, som är värda att jobbas vidare med!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida