Kontrollrummet

LovePedal ?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Hej alla glada,

Jag har precis fått upp ögonen för LovePedal, men det verkar vara ett mission att få tag på dem i Sverige !?

Någon som vet om det finns en ÅF för Sverige eller det blir att beställa från USA och sedan hitta ny adapter och liknande ?

När vi ändå pratar pedaler hur är Tinypedals ?

Finns det andra jag bör titta på med ? Letar väl mest efter en Overdrive,Echo och Tremolo ... kanske en WAH längre fram!


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
ÅF i Sverige? Tja vad ska man säga? I ett land där några kedjor har nästan hela marknaden för sig själva så kan man inte förvänta sig hitta såna här pedaler här. De säljer ju bara samma saker. Känns som 70-talet där man hade en sorts pasta, Kungsörnen och en sorts ris, Uncle Bens. Finns massor av saker man inte hittar här. Suger rejält. Lyssnade på demos på tuben och håller med, de här pedalerna låter riktigt bra. Klart bättre och roligare än kedjornas Uncle Bens(Boss) och Kungsörnens snabbmakaroner(Behringer)pedaler.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
ÅF i Sverige? Tja vad ska man säga? I ett land där några kedjor har nästan hela marknaden för sig själva så kan man inte förvänta sig hitta såna här pedaler här. De säljer ju bara samma saker. Känns som 70-talet där man hade en sorts pasta, Kungsörnen och en sorts ris, Uncle Bens. Finns massor av saker man inte hittar här. Suger rejält. Lyssnade på demos på tuben och håller med, de här pedalerna låter riktigt bra. Klart bättre och roligare än kedjornas Uncle Bens(Boss) och Kungsörnens snabbmakaroner(Behringer)pedaler.

Nej så sant så, hittade dock en online butik i Danmark som har ett par pedaler från Lovepedal så det blir nog att testa beställa från dem.

Om någon annan är intresserad finns de här, http://store.thesegoto11.se/index.php


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Jaha då fanns det närmare än man trodde. Tur det då. :) Jag kollade lite runt på de stora europeiska kedjorna men ingen av dem sålde dem.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Kollade lite deras hemsida och såg att de hade en hel andra roliga pedaler som man inte heller ser här i Sverige. Måste kolla om det finns några klipp på tuben att lyssna på. :)
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Apogee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 147
    • Visa profil
Kollade lite deras hemsida och såg att de hade en hel andra roliga pedaler som man inte heller ser här i Sverige. Måste kolla om det finns några klipp på tuben att lyssna på. :)

Ja det finns massor, jag fick precis hem en Malekko Chicklet Reverb som låter fantastiskt ... men tyvärr har den ett otroligt störigt pop/klick vid på av så jag vet inte hur jag ska göra med den :/