Forum > Färdiga produktioner

Emlan - Kärleksfrossa

<< < (3/4) > >>

Emlan:
Morgonglädje!!!!
Först kändes morgonen ovanligt trött och hängig (jag är egentligen mycket morgonpigg), men inte många stunder!!
För nu sitter jag här med morgongröt och suger i mig av fina ord:)

MaxB - Ja, jag är så tacksam över de här musikvännerna! Det ska också sägas att vi spelade in fyra låtar under några timmar, och så repade vi dem för första gången kvällen innan, också bara några timmar! Så de är fantastiska! Längtar ner dit igen!

mahan - så värmande kommentar! Massa tack!!! Roligt att du hör tåglasset av finesserna (perfekt ordval för deras lir)

MikaelEdebro - Gott!! Tack! :D Mina stockholms "rr" är så mystiska, flera som uppmärksammat dem! Jag är alldeles född och uppvuxen i Dalarna, och familjen på båda sidorna kommer härifrån i alla fall de senaste generationerna..så långt jag vet, något finskt finns det mycket långt tillbaks tror jag.. Roligt att du uppskattar mixen också:)

equality - Tack du, det gör mig glad! :) Det finns några till såna här bitar med samma sättning, då är nog pianot högre tror jag! Får se om det dyker upp någon mer här:)

Tokai:
Underbart. Jättebra text. Bra musiker. Sången sitter perfekt till det coola kompet med den läckra tremelogitarren.
Sitter också med dåliga lurar men hör att det låter luftigt och dynamiskt.

Angrod:
Härligt lugn låt. Bra på alla sätt.
Lyssnade för några kvällar sen på moderna "jazz-club" låtar i den här stilen och blev inspirerad. Det enda lilla tips jag skulle vlilja framföra är att får lite mer sväng (swing) i låten. Ligger på trummisen att jobba lite mer tempo med "kvasten" på virveln "ch-ch, ch-ch" ungefär. Om du förstår vad jag menar? (Svårt att verbalt beskriva trummor) Men det är min enda personliga lilla synpunkt.

Harmonica mike:
Bra!

Riktigt bra till och med.Du har en grym pipa du sångfågeln med soul och blues i som får nackhåren att resa sig på dena gamla bluesvarg - grymt bra feeling  :wub:
Personlig och egen pipa tycker jag,dialekter skiner väl alltid igenom.Jag tycker det ger en extra krydda till framförandet.Någon dalmasiska hörde jag inte,lite lidingö influ däremot,kanske var det jonnerstone hörde som minde om Laleh..Anyway,who cares..när det låter så här bra.Jag blir oxå som jonner sugen på collab..men läste ditt svar till honom..så rocka på.

Bra instrumentala insatser också,lite höga trummor men live och utan efterbearbetning - kanon!

Mike

Fuzzbub:
Detta är verkligen njutbart att lyssna på.  Jag gillar verkligen att det är inspelat live och i mina öron låter det helt perfekt! 
Ta bara kontrabasrasslet vid 160s, helt underbart enligt mig det ger en genuin bild av hela alstret.   
Jag har gillat din sång från första sekunden jag hörde dig och detta är inget undantag.  Grymt!   
Kanske nu när frågan har tagits upp så skulle jag föredra något mindre uttalade 08-r ändå. Jag är en sån som gnäller på
mina Stockholmskompisar ang. det samt alla e:n när det ska vara ä:n och u:n där det ska vara ö, t.ex.  rejelt - rejält ; uppen - öppen!   :)   /JEH

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion