Forum > Färdiga produktioner

Emlan - Kärleksfrossa

<< < (2/4) > >>

Emlan:

--- Citat från: asti skrivet 02.02.2011, 13:45:17 ---Skön blues med många "blå" toner!
Fin inlevelse i sången och snygg gitarr! Bra live-känsla med fin dynamik.
I mina halvtaskiga lurar på jobbet låter ljudbilden lite diskantfattig, men ska lyssna mer hemma...
Synd på klockan!  :)

--- Slut citat ---

Tack asti! :) Ljudbilden kan man inte göra så mycket åt såhär i efterhand.. Inspelningen är borttappad tror jag.. Så, man får ta det som det är:)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.02.2011, 14:28:01 ---Oj, detta är väldigt bra. Men jag måste tyvärr säga att ditt uttryck medvetet eller omedvetet är väldigt Laleh inspirerat på gränsen till kopierat både i tonval, fraseringar och i hur du modulerar rösten. Vet inte om du verkligen låter så här eller om Laleh är en förebild. Men känns som om du borde hitta ett mer personligt uttryck i låten.....som låter dig. Jag kan ju ha fel och detta är verkligen 100% du, men då är jämförelsen oundviklig i ett kommersiellt sammanhang.

Men trots detta så är det väldigt kompetent och bra utfört och du har en riktigt skön röst (kommer nog fråga dig om co-lab framöver i lite mer elektroniska tongångar (på svenska) om det kan locka). Härlig låt fast lite krystad text kanske!

Hoppas klockan var biologiskt nedbrytbar!!

--- Slut citat ---

Kul att du tycker det är bra och att sången uppskattas!
Jag har aldrig lyssnat på Laleh (mer än när musiken dyker upp på radion) så jag kan inte uttala mig i frågan om likheten...
Hursomhelst så kan jag inte sjunga på något annat sätt än det som är mig givet med naturen eller hur man nu säger:)
Det börjar närma sig säsong för mina egna spelningar nu, så jag har inte tid med något samarbete tyvärr! Men men, nån gång kanske! Tack för förfrågningen i alla fall:)

MikaelEdebro:
Fantastiskt bra! Du har en grymt skön röst med värme och fin ton. Mix och sånt låter klockrent också tycker jag!
Piano-solot sitter som ett smäck!

Måste dock erkänna att jag tycker "stockholms-rrr:en" är lite överdrivna i vissa stycken (t ex refrängen).

mahan:
Tjou Emelie!
Här fick vi ju äntligen svaret på... What is love?
Härlig text som tolkas ännu härligare av en supersexig sångerska (hoppas man vågar säga så?) för så känns det! :wub:
Det fislugna kompet som vid närmare lyssning innehåller en tåglast med finesser ger hela alstret just det som behövs.

Vilken sång, vilken lyrik...
vilket komp, vilken bluesmusik..  mmm

h.   johan

equality:
Gött mos-blues och bra text. Suggestivt och sensuellt. Vilken fin röst du har! Så lättdriven på något sätt. Fint ljud och gillar den torra mixen men jag tycker pianot är för svagt, fint solo!

MaxB:
Skönt. Satt och tänkte på vännerna som är med och backar upp, kul att ha ett sånt gäng i sin närhet!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion