Jag gillar IE. Även om dom håller fast vid gamla standarder. Jag tycker allt blir jättefult i Firefox. Lite 1997 så.
[AnalogFreak Mode=ON] Ja, och där kom den där vanliga amatör-kommentaren. Som väntat. Du kör väl med en B1-mikrofonockså? [AnalogFreak Mode=OFF]

Allvarligt, det är väl för sjutton i IE som ms infört standarder utan att beakta andra genom "historien"??? (Kompatibilitetsläge finns inte i någon annan webläsare.)
Och vilket sätt tycker du en websida ser annorlunda ut i IE eller valfri annan webläsare??
Allt som är bra med IE är sådana saker (t ex flikar) som ANDRA uppfann före dem. Och när de väl lade till det i IE (v7?) så gick det lika snabbt att öppna ny flik, som att helt enkelt starta en ny instans av IE.
De är så jäkla inkompetenta på det företaget att man blir förbannad när man tänker på det.
Hela windows, f ö , (dvs de funktioner som är bra) snodde de från Apple. De man retar sig på finns inte nån annanstans.
Det är liksom så man tror de driver med en...
Javisst. Internet Explorer 6 är det väl som gett MS deras kassa rykte då den stöder massa godsaker som inte följer standard. Har sett många exempel på programleverantörer som kräver att man kör deras klientprogram genom IE6 och fortfarande gör det. Skrämmande att man bygger in sig i ett hörn som programleverantör på det sättet. När det gäller IE7 och IE8 följer dom standarder fastän inte de senaste vad jag kan utläsa från lite googling. Enligt dom själva så är stödet för CSS 2.1 större i IE än i någon annan browser?
http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/compare/default.aspxSenaste standard är css3 och ie stöder 2.1 tror jag den heter. Firefox och Chrome stöder css3
MS försvarar detta med att dom flesta websidor är kodade enligt 2.1 tydligen. Jag själv har ingen aning.
Jag fattar inte heller varför dom behöver ett kompabilitetsläge när inte dom andra behöver det, men jag antar att det är ett sätt att "utbilda" webdesigners att följa standarder då läget korrigerar sådant som tidigare visades rätt men inte gör det om man följer standard till punkt och pricka. Gissar att Firefox och Chrome hanterar detta med automagi.
Att MS snor från Apple eller någon annan är inte relevant tycker jag. OSX är inte Apples uppfinning heller fullt ut eftersom det bygger på Unix. Alla snor väl idéer från det som fungerar. Fönsterhanteringen en gång i tiden var nog Apple först att tjäna pengar på. Dom snodde idén från Xerox har jag för mig. Osäker där.
Flikarna i allas webbläsare körs väl som egna processtrådar nu för tiden. Och det är inte alltid positivt även om Firefox och Chrome gärna hävdar det. Kanske om man har några flikar igång, men om man har ett tiotal är det samma sak som att köra tio webbläsare samtidigt rent prestandamässigt.
Jag tycker att typsnitt ser fult ut i Firefox. Om det visas mer rätt i Firefox eller IE vet jag inte. Det är nog mina vana bara som gör att gillar IE bättre.
Jag lovar att provköra Chrome ett tag och utvärdera.