Forum > Färdiga produktioner
Lazarus - Solid state
Lazarus:
He he. Då skall du också veta att sitaren på den låten inte är en sitar utan en barngitarr från IKEA för 500:- där jag gjort ett DIY-sitarstall.
/Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 25.01.2011, 11:03:09 ---He he. Då skall du också veta att sitaren på den låten inte är en sitar utan en barngitarr från IKEA för 500:- där jag gjort ett DIY-sitarstall.
/Lazarus
--- Slut citat ---
Hur? Jag har också en IKEA-gitarr och jag vill också spela sitar!
Lazarus:
1.byt till stålsträngar och stäm ner dom ordentligt.2.ta en bit trä av något hårt träslag (testade även med plast, men trä lät bättre). Forma den så att den blir mycket lätt välvd. Detta gör att strängarna ligger och vibrerar emot träet.3.sätt "stallet" under strängarna så långt ner mot det riktiga stallet du kan komma (den kommer naturligtvis inte längre att stämma i banden men det får man leva med)4.Viktigast!!! Köp en burk lila metallic-lack och lacka om guran/sitaren. Den måste se lite psykedelisk ut.
/Lazarus
MaxB:
Cool! Dags för ett nytt hobbyprojekt alltså. Trä eller metall? Såg att det finns metallvarianter anpassade för en telecaster.
Lazarus:
Jag har ett utbytes-stall till min SG som gör om den till en elektrisk sitar. Beställde från någon firma i Tyskland.
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida