Forum > Färdiga produktioner

Lazarus - Solid state

(1/6) > >>

Lazarus:
Hej

Jag tänkte ni kanske kunde tycka till lite om den här Kayak-inspirerade låten som har ett par månader på nacken.

Den har väl dom flesta attribut en "symforock-låt" skall ha: Underliga takbyten, mellotronljud osv.

/Lazarus

Eddi:
Den här är bättre än bra något av det bästa som förekommit på KR absolut. Virvelkaggens ljud är min enda invändning i övrigt helt enkelt kanon.

Gurano:
Återigen kompetent musik.
Bra låt, men det det finns vissa partier som är bättre än andra (men det är ju naturligtvis bara en smaksak). Tycker dock att solo-elguran låter lite instängd. Trumljudet är inte heller min favorit egentligen.

Ha det gott
Gurano

equality:
Bara att instämma i Eddis formuleringar. Virven lite "pappig" som sagt och i EZD lär den kunna tweakas utan att jag vet hur. Jättesnygga melodi- och harmonival. Vilka växlingar! Mycket kompetent lirat och arrat. "Bara" mixen som behöver lite puts. Saknas brilljans i ljudet vilket detta stycke absolut är värt. Mixen känns onödigt torr. Jag skall inte ge mig på saker jag inte kan men impulsreverb över 200 Hz och med delay på elguran hade jag funderat över. Många här som kan utveckla detta bättre än jag.

MaxB:
Ja, det är roligt att lyssna på den här. Saknas lite lyster i högre frekvenser men jag vet inte hur man plockar fram det här. Du har en härlig spelglädje och lyckas över förväntan med att få ner idéerna till ett resultat som blir inspelat.

Härliga växlingar genom hela låten och härlig avrundning i det lugna partiet!

Friskt!

Edit: Är jag den förste från KR som upptäckt upptäckt din musik här: http://mantra.bandcamp.com/
Dit ska jag idag för att hämta några låtar till mp3-spelaren. "Silent sorrow in empty boats" till och med...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion