Kontrollrummet

Dariuz

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP: Dariuz
GENRE: RnB/Pop
LÅTLÄNGD: 4:23
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Hej!

Har precis blivit klar med ännu en låt som är en del av mitt nya kommersiella projekt. Kan väl sägas vara en blandning av rnb och pop, och har varit väldigt kul att jobba med. Skulle vara kul att få lite synpunkter på möjliga förbättringar. Håller låten? Är produktionen tillräckligt bra? Finns någon hitpotential? Vad skulle kunna göras annorlunda/bättre?

/Dariuz
« Senast ändrad: 03.09.2011, 13:21:55 by Dariuz »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har lyssnat en gång och det som spontant slår mig är att i inledningen så kommer Michaels strofer in i lite otakt låter lite amatörmässigt. I övrigt tycker jag att det saknas botten -  ljudet låter burkat på nåt sätt. Leaden låter för snäll och vanlig skulle behöva vätas och kanske distorsion. Med lite fix och botten så tror jag dock att det finns en hit-varning någonstans men då behövs det mer dramatik i form av fallande synthar eller nåt.
Det här är ju inte min bag så ta det med en nypa salt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Tack för synpunkterna!

Menar du sångleaden när du pratar om leaden, eller något av de mer framträdande synthljuden? Ska kolla på timingen av sången i början, och se om det går att få lite mer botten.

Vad menar du med fallande synthljud?


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Dariuz
kanon pop bra jobbat ! kul att få föra så här bra pop på kr  :)

mitt tips för att få låten nått strå vassare, är iof en klassiker, men som oftast fungerar
låt låten samla kraft innan ref med ett break och varför inte prova med pluggen  "tape stopp" och så givet vis,, ja du hajar,, ett tonarts lyft på sista ref, tror jag kommer att göra susen nu glider det in lite för mycket i varandra
ok kanske lite för mycket sångstön i början,, ,

men men

 

annars toppen bra

mvh
« Senast ändrad: 24.01.2011, 22:29:56 by Guran »
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tack för synpunkterna!

Menar du sångleaden när du pratar om leaden, eller något av de mer framträdande synthljuden? Ska kolla på timingen av sången i början, och se om det går att få lite mer botten.

Vad menar du med fallande synthljud?
Ja jag menade sången, å andra sidan är det ju en bra röst men lite mer spännande tycker jag den kan bli. Fallande synthar ja jo det var väl mer ett brake på något sätt som jag efterlyste Gurans idé med tapestopp innan slutrefräng och tonhöjning skulle göra susen. Din bassynth hörs ju väldigt bra men de övriga instrumenten i mellanregistret är lite tunna jag tror jag hör ett piano som jag i så fall tycker ska upp och fylla ut lite gäller även de övriga syntharna i mellanegistret men som sagt ta det med en nypa salt jag är ingen expert.
Bra låt tycker jag i alla fall.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dariuz

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 31
    • Visa profil
Väldigt bra tips, ska ta och kolla upp de saker som nämnts. Behövs nog någon typ av brake eller liknande för att refrängen ska få mer effekt. Har inte testat tape stop-pluggen, men den kanske kan bli användbar. Har en del pads, ett piano och andra småljud i mellanregitstret, som kanske skulle kunna låtas ta större plats i mixen.