Forum > Demolåtar

Utkast till vårvisa 2010 som saknar sångerska

<< < (2/4) > >>

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.01.2011, 09:33:44 ---Vill du göra ett försök asti? :) Jag tror du har rätt röst för den känsla som skall fram!

Men jag har frågat en annan tjej först, men vill/kan inte hon så är det fritt fram. Får arra om bara :)

--- Slut citat ---

"...en annan tjej..." ?  :o
Se mig som en sista utväg!  :D
Jag är ytterst tveksam till att jag klarar av det. Har svårt för att föreställa mig hur sångmelodin ska gå...
Men skulle det mot förmodan knipa kan jag väl alltid göra ett försök! Vore onekligen en utmaning.
Då får du nog spela in sångmelodin med flöjt eller liknande så att jag fattar.  :)
Men hoppas det löser sig med hjälp av den du frågat!
/Asti

Tokai:
Förstår att melodin som stråkarna spelar ska sjungas av någon, fast nu i detta skick hade jag velat ha ett annat instrument som lirar melodin, tror den skulle framgå bättre då, en flöjt, oboe eller nåt.
Stycket ger inte bara vårkänslor men handlar mycket om avsaknaden av våren och längtan till den, som asti säger, vemod i harmonierna.
Ska bli spännande att höra fortsättningen.

Håkan Nilsson:
Vackert. Jag saknade ingen sång alls jag. I klassisk musik är det ju ofta ingen sång alls.

Tant Fransa:
Finns det någon text?

Eddi:
Jag tror att jag kommer ihåg den här - mycket fin - nuvarande stråkar känns stökiga men är väl det som ska ersättas med sång. Spännande att Tant Fransa är inkopplad.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion