Forum > Demolåtar
Utkast till vårvisa 2010 som saknar sångerska
equality:
Kul att se Fransan här också. Det var inte igår! Vackert stycke, definitivt i vårens tecken! En kvinnoröst skulle funka hur bra som helst. Har för mig att jag hört denna med sång tidigare? Självständig sångmelodi eller följer den stråkarna? Sitter på tåget med en massa oljud och kan inte ge feedb på ljudkvalitet, mix etc.
Tant Fransa:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.01.2011, 20:51:43 --- Spännande att Tant Fransa är inkopplad.
--- Slut citat ---
Ey - jag är inte inkopplad. Jag ska operera bort tonsillerna! Undrade bara om det fanns text. Men erinrar mig nu att kanske även jag hört stycket tidigare.
Dividend:
Alla:
Den asti utvägen, vore som sagt intressant, fick svar från den person jag nämnde ovan att det var tight med tid för henne. Det finns en text till den här, skriven av Cykeln, funderar dock på en liten ändring av sångmelodin som nog förenklar det hela oerhört.
(Det är liskom bara jag som klarar av att sjunga det, dock falskt som satans :D )
Slänger upp den (texten) så snart jag och mina orakel diskuterat färdigt. :D
Fransa på sång hade varit intressant, funderat länge på om inte ett lägre röstläge, alt/mezzo istället för sopran hade funkat bäst här :unsure:
Är du intresserad av att göra ett försök efter läkning av tonsillerna så hör av dig! :)
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 23.01.2011, 20:51:43 ---Jag tror att jag kommer ihåg den här - mycket fin - nuvarande stråkar känns stökiga men är väl det som ska ersättas med sång. Spännande att Tant Fransa är inkopplad.
--- Slut citat ---
Stökiga på vilket sätt? :unsure: Har jag månne lyssnat så mycket på den här i våras så jag inbillar mig att de funkar as is? :)
Analogfreak:
--- Citat från: Tant Fransa skrivet 23.01.2011, 23:21:16 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 23.01.2011, 20:51:43 --- Spännande att Tant Fransa är inkopplad.
--- Slut citat ---
Ey - jag är inte inkopplad. Jag ska operera bort tonsillerna! Undrade bara om det fanns text. Men erinrar mig nu att kanske även jag hört stycket tidigare.
--- Slut citat ---
Tonsiller... låter som nån slags fisk. Tonfisk vet jag ju vad det är.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida