Om det inte redan finns någon tråd om denna lilla juvel är det hög tid att vi ger information om den här på kontrollrummet.
Det finns reglage på minst tre ställen för ändringar i Lesliet. Överst till vänster finns två reglage som stoppar och startar snurren för de två högtalarna i Leslie-kabinettet. Om jag förstår det rätt stoppar/startar det ena reglaget "snurrhornet" för baselementet och det andra "snurrhornet" för diskantelementet.

Reglaget längst ner till vänster har två lägen men hastigheten ändras inte i två steg (full fart eller långsammare hastighet) utan accelererar från lägre hastighet alternativt retarderar från den högre hastigheten, då man ändrar positionen på reglaget. Den simulerar den verkliga trögheten för hornet att öka respektive minska hastigheten och för detta metallhorn går inte det på en sekund utan det tar längre tid. Det är alltså frågan om en förändring över tid, inte enbart förändring mellan två lägen.
Om man börjar med "Vib Low" och "Vib Up" i läge Off och även "Rotator slow" kan man hålla orgelkompet lugnt. En bit in i första versen kan man slå på "Vib Low" och/eller "Vib Up", för att få lite snurr på orgeln. Inför ett crescendo kan man även dra på "Rotator Fast" för att sen dra ner till "Rotator slow" igen. Att trixa fram och tillbaka med dessa tre reglage ger mer typiskt hammondorgel-liv i spelet.
- Spela först in orgelspåret som du vill ha det
- Spela sen in på orgelspåret på nytt och dra då i reglagen fram och tillbaka, så spelas dessa förändringar in
I en underliggande vy kan man ställa in hur snabbt lesliet ska snurra i högsta respektive lägsta hastighet om man vill ändra grundinställningen på grund av sjösjuka.

Här ser man de riktiga metallhornen som ska få fart för att få ljudet att snurra. Det är tamefan vackert!

Palm smear heter det då man drar med "the palm of a hand", i mitt fall vänster handflata uppåt höger, på keyboardet, innan jag slår an första ackordet som jag redan håller beredd med höger hand i början av en vers, refräng eller solo. Vänster handflata får gärna hålla ner massor av toner samtidigt, under dragningen.