Kontrollrummet

Samplers

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Hej Vänner!
Har fått en fråga från vår sångare angående samplers,jag tror att det funkar som han undrar över,men jag lägger in hans mail nedan //IKEN

''How are you guys with samplers? Let's say I have a sampler (which I feel I'm going to need) and I have a sample of a wave - actually a waterfall and I put it into the sampler as the middle C note. Does this mean that as I go up or down the scales the waterfall wave follows up and down with the pitch? Now if you're thinking that I'm going to try to use a waterfall for the rhythm track of a song, well then you're right.''  :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
japp det funkar :)


Bara att manuellt synka till ett tempo, och  man har en rytm som går att använda :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
japp det funkar :)


Bara att manuellt synka till ett tempo, och  man har en rytm som går att använda :)

Tackar!!! :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad McGreen

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
Jag läser in något annat i frågan.....does the pitch follow......etc.  Man kan ju ställa in om den ska följa tonhöjden eller ifall alla tangenter ska trigga en förutbestämd tonhöjd. Men jag kanske missuppfattade det hela


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Ljud som vattenfall och liknande brukar vara inställda att det spelar ingen roll vilken tangent man trycker ned så är det samma ljud. Visst kan man ändra sådant om man vill att det ska mera vara som en ljudeffekt. Visst man kan få intressanta ljud då.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.