Forum > Färdiga produktioner

tsmalmbe - Ordinary Day

<< < (2/4) > >>

tsmalmbe:
Utgångspunkten var en text a lá Springsteen i början av 70-talet, med så mycket ord att lyssnaren blev andfådd. Den delen är väldigtgenomtänkt. Gitarrsoundet jobbade jag på en hel del, och använder samma metoder fortfarande. Det fungerar bra tycker jag.

equality:
Tjockaste gitarrljud jag någonsin hört.  :rolleyes: Skulle kunna bilda SKOLA.  Skön låt tycka jag.
Cool. Kommenderade den äv på studio.se om stället är bekant...  :D

stajo:
Hej

Skön låt tycker jag, kanske inte en alldeles självklar melodi men allt skall ju inte låta likadant.
Bryggan innan ref känns lite lång, lite rabblande...

Tycker om soundet det är varmt och klart i mina hörlurar. Har inte hört så mycket av dig men läst
många intressanta inlägg om mix bland annat som jag tagit åt mig så gott jag kan.

Hellpig:
Inte riktigt så'n musik som jag tänder på men en helt ok låt. Tycker det är något som saknas i ljudbilden men vet inte riktigt vad... å andra sidan är det rätt skönt avskalat som det är. Sången känns lite stressad ibland men det är väl avsiktligt för att framhäva textens budskap, eller? Skön djup bas men kanske skulle ha varit lite mer, hmm, distinkt. Som sagt helt ok annars.

tsmalmbe:
Basgitarren var så usel (numera såld) att man inte riktig hörde vad man spelade ens. Dunder-dunder var den bäst på. Korthalsad jap-kopia av något fanskap, som hade strängarna högt ovanför vattenytan. Usch.

Denna kommer inte att revisiteras oberoende av, den är ett barn av inspiration och stämning som existerade då!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion