Forum > Färdiga produktioner

tsmalmbe - Ordinary Day

<< < (3/4) > >>

pirateKING:
Ruggig refräng. Den tar över min hjärna. Jättebra! Versen håll inte riktigt samma mått, den är lite för spacad. Du kan ju heeelt klart sjunga. Riktigt bra, men uttalet behöver du jobba med lite. Som du sjunger på refrängen, det är riktigt riktigt bra!

Kul att höra dig sjunga. Du gör det fint. Och låten sparkar rumpa.

equality:
Skulle vara kul att veta hur du fick på det där fantastiska gitarrljudet eller är det en yrkeshemlighet? Vill poängtera att jag tycker låten är jättebra i övrigt.

Pwayne:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 22.02.2007, 16:47:25 ---
En tidigare demo av mig. Ingen gillade den då :) Den deltog i den "akustiska festivalen" 2006.

--- Slut citat ---

Du fick faktiskt två poäng av mig, dvs tredje plats i den omnämnda festivalen!! Och jag tycker fortfarande att det är en jättebra låt. Möjligen är det lite svengelska att putsa på annars har jag inget att invända mot någonting. helt enkelt en skitbra låt i den anda du försökt skapa: Buster Keaton som missar.....spelad av en ung Springsteen....eller hur fan det nu blir :wacko:
Tummen upp!

tsmalmbe:
Tackar, jag kom väl ihåg att nån röstade på min låt! :)

Kanske jag skall göra en feature om inspelnings och mixningstips av akustisk gitarr?

:lol:

DåligtGehör:
Gillar sångsättet - det lätt snubblande, överlastade - vilket känns som en viktigt del av låten.

I övrigt bra komp och smågrejer på alla hörn och kanter. Riktigt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion