Forum > Demolåtar
Ain´t no sunshine.. - Vi gör en cover
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.01.2011, 17:54:04 ---Hej igen
Harmonica Mike tog sig an sångandet på mitt bidrag med bravur :D
Finns det nåt att klaga på så är det nog mitt lir och mixning som inte är så bra.
Ha det gott
Gurano
Gurano & Harmonica Mike:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_HMike_Aint no sunshine.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
I know-delen distar på nåt sätt. Mer än den medvetna disten alltså.
Nån flöjtaktig synt i början hör jag. Det är fin. Gitarrsvaret mot I know vid 115 är jättebra.
Nu på slutet tror jag att jag fick svaret på vad som stökade till det i I know-delen. Åska! Det funkade inte så bra mitt i låten. Där lät det mest som att något gick sönder.
Snygga tvåstämmiga körer i sticket. Riktigt Deep Purple-häng där när ackorden följer med i riffet. Skitsnyggt.
Tycker du ska putsa lite till.
PS. Alla våra låtar i första inlägget kanske?
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.01.2011, 11:57:39 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 07.01.2011, 17:54:04 ---Hej igen
Harmonica Mike tog sig an sångandet på mitt bidrag med bravur :D
Finns det nåt att klaga på så är det nog mitt lir och mixning som inte är så bra.
Ha det gott
Gurano
Gurano & Harmonica Mike:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_HMike_Aint no sunshine.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
I know-delen distar på nåt sätt. Mer än den medvetna disten alltså.
Nån flöjtaktig synt i början hör jag. Det är fin. Gitarrsvaret mot I know vid 115 är jättebra.
Nu på slutet tror jag att jag fick svaret på vad som stökade till det i I know-delen. Åska! Det funkade inte så bra mitt i låten. Där lät det mest som att något gick sönder.
Snygga tvåstämmiga körer i sticket. Riktigt Deep Purple-häng där när ackorden följer med i riffet. Skitsnyggt.
Tycker du ska putsa lite till.
PS. Alla våra låtar i första inlägget kanske?
--- Slut citat ---
Tackar Wernis - jo det är åska - den ligger kvar då den låten var planerad att vara instrumenatal från början. men jag kanske borde ta bort den där i mitten, du har nog rätt.
En bra idé att lägga alla låtar i 1a trådhuvudet - jag kan fixa det eftersom det var jag som startade tråden :)
Ha de
Gurano
Gurano:
Sagt och gjort - nu ligger allas bidrag i 1a tråden oxå.
Men ni som känner för att bidra med fler varianter så kan ni ändå fortsätta att lägga löpande i tråden, så lyfter jag upp dem efter hand. Men lägg inte inte dem på KR server - för då kan jag inte flytta upp den (länka till extern server)
Gurano
Gurano:
Fuzzbub: Riktig cool med lite modernt sound i mina öron - jag blir glad :D
Wernborg: Soft version med mycket känsla och bra lir - skön verre
Ydderf: En udda version - helt otippad :) - inte så mycket musik kanske men man blir glad
Burning Sven: Skönt gung. Man ser lite goa stränder trots att det inte finns någon sol :)
Ha det
Gurano
PS Wernis - nu e åskan borta på I know-delen ;)
MaxB:
Har lyssnat på alla versioner en sväng och tycker det är helt suveränt så olika man kan tolka en låt. Alla är inspirerande att lyssna på och efter en låt tänker jag att, hmm, nått liknande det här skulle vara kul att testa att göra.
Hinner ännu inte göra en egen version men tycker både tema och stil påminner om en annan låt jag tolkade 2007. Presenterar Watching the rain där det också är tomt, då hon inte är hemma...
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/shivas_fejmus_watching_the_rain_070327.mp3[/mp3]
Hoppas kunna återkomma med "Aint no sunshine"...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida