Forum > Demolåtar
Ain´t no sunshine.. - Vi gör en cover
Burnin Sven:
Bidde lite fel på panoreringen på sista snutten får fixa det i morn ha det bra så hörs vi
Harmonica mike:
Ja alltså så att eeehh..
Aldrig har jag hört nåt från Lindome med sån attityd i sången - så dj..a bra Steffo.Musikaliska var också 100% blues = grymt!!
Dagens första nackhårsresning bjöd du på.Och det kan behövas då jag vaknade av en hostattack från tårna.Blir nog en bra dag trots allt,mycket tack vara din underbara version.
Ydderf:
Ja inge nackhårsresning direkt men jag drog på smilbanden och det räknas också.
Annorlunda och skruvad sångverre som hittar sin plats i historien - eller tråden för att vara mer jordnära :)
Burnin`sven:
Din sköna "Mississippi delta blues" tolkning är ju klockren.Sen kom det in en distad bas som förde mig till punkens England,å nu till svensktoppen/Nashville efter en kort resa i Elfenbenskustens africa steeldrums.Gillar denna utbyggda och kompletta version.Mycket fyndigt och en gigantisk portion feeling.Bra sång,med attityd och känsla,klappat och klart.
Faen vilken underbar tråd boys.Jag visste det - jag visste det - jag visste det :)
Men var är brudarna? Lite kvinnlig tolkning hade varit mumma.
Ibland regnar det manna från himlen,men då har den fattige ingen sked..Nu finns denna tråd som kompensation att ösa ur.
Mike
Wernborg:
--- Citat från: ydderF skrivet 08.01.2011, 04:22:07 ---Här är min moderna konstversion. ;)
http://www.box.net/shared/yuay2tb5f1
--- Slut citat ---
Sprit?
:D
Wernborg:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 08.01.2011, 06:09:02 ---Blev lite sent men här är den hoppas jag :D
--- Slut citat ---
Akkeloopen du snickrat ihop är hur snygg som helst. Distbasen under gitarrsolot var så cool så jag glömde lyssna på solot. Kanske värt ett eget parti på nåt sätt? Något otajt, men det känns som den är konstant otajt. Ligger filen något fel bara?
Bra bra!
Wernborg:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 07.01.2011, 18:23:04 ---Ok, nu åker vi då! :)
Inspirerad av Burning Svens asgrymma sväng så tåtade jag ihop min lilla urflippade version nyss:
/JEH
P.s. OBS, en gnutta humor i denna om, ngn. undrar. ;) D.s.
--- Slut citat ---
Härligt punkig attityd. Taggtrådssolotgitarren ger mig Booker T and the MGs-vibbar. (Steve Cropper)
Släng på lite dist på sången och kanske även trummorna så tror jag det hänger ihop med resten. Nu är sången och trummorna lite för vackra för resten tycker jag.
Nice!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida