Kontrollrummet

Harmonica mike - Ain´t no sunshine

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Ain´t no sunshine..
Artist:H-mike
Ev,medverkande:Nope just me på bas,cajon/baskagge på solo delen),congas,egg,hammond,ackegura ez/keys på solot å en loop på lugna delen
Inspelningsår:2010
Kompositör:Bill Withers
Kuriosa:"Congasen" består av ett (tomt,jobbigt va?) Whiskey rör modell papp med plåtlock.Före detta singelmaltbehållare,numera agerar röret congas sound alike  :)



Tjolahoppsansa:

Va ere här nu rå,har Hm börjat spela in covers? Ja alltså närå så att jaaeeeeäähhh - okej då.

Jag hörde denna med Geir under hans idolresa..Fastnade för bluesfeelingen och tog med det jag komihåg i huvudet och drog till studion samma kväll.Texten är det jag kom ihåg och liret är från samma session.Sången körde jag in mot metronomen och sedan så satte jag det andra.Tyvärr så blir feelingen i sången lidande med det inspelningsförfarandet,föratt inte tala om texten.Lite dåligt minne där...Men det fixar sig då Flunsan släppt greppet om min sargade hals..I kväll så öppnade jag projektet och gjorde en mix.Inga konstigheter men under solodelen så är det rätt mycket som låter:

Ez
Bas
Egg
"Congas"
Ackegura H-V dubbade
Hammond komp i botten
Solo acke gura
Hammond solo
Cajon baskagge


Så därför undrar jag,då jag bara har tillgång till hörlursmixning för tillfället,hur låter det?

Filerna är wave och det som finns kvar av sessionen så "what you hear is what you get" liksom..


Ladda upp filen var lättare sagt än gjort..EMULATORN löste dock problamet åt mig.Så Kika lite längre ned i tråden så finns både länk och spelare där...

Fritt fram att fälla norrlands furan.

Mvh
Mike
« Senast ändrad: 05.01.2011, 13:12:29 by Harmonica mike »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag får inte upp den!  :P
Låten alltså, jag får ett meddelande:
Det går inte att spela upp filen. Anslut till Internet om filen finns på Internet. Om filen finns på ett flyttbart lagringskort sätter du in lagringskortet.
Mycket märkligt
Kan du inte lägga den i KR-spelaren istället eller var det så pass mycket cover så att det strider mot reglementet kanske?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Funkar inte här heller. Mejla mig så kan jag slänga upp den på servern.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag får inte upp den!  :P
Låten alltså, jag får ett meddelande:
Det går inte att spela upp filen. Anslut till Internet om filen finns på Internet. Om filen finns på ett flyttbart lagringskort sätter du in lagringskortet.
Mycket märkligt
Kan du inte lägga den i KR-spelaren istället eller var det så pass mycket cover så att det strider mot reglementet kanske?


Hmm...

Skumt Eddi,här funkar det kalas.Samma problem som då jag la upp covern på dylan låten.Maxb löste ju problemet då..Ja liret är nog ganska traditionellt förutom med Hm feeling då,men jag törs inte fresta på Kr:s server,det känns fel.
Hoppas att nån kan fixa länken annars är vi rökta..

EDIT: Käre Emulatorn,jag skickar mp3:an till dig men minns inte din adress..Dra den i ett pm..

Mike


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Sådärja:
http://www.perfectbounce.se/ans.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/ans.mp3[/mp3]

Lyssnade som hastigast i laptopen, och tycker det låter som en skön version. Mixen kan jag inte uttala mig om pga crappy lyssning, men akustiska guran under hammondsolot var mumma!


Keep em coming =)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Det låter fint det här oxå lyckades ramla över bara bra låtar idag. Ha det gott


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Fritt fram att fälla norrlands furan.
E du en Norrlandsfura eller är du rent av en vindpinad björk från kalfjället :)
Utifrån den textsnutt du har så har du fått till en bra öde känsla som passar på en vindpinad plats. Skulle vara kul att ha den i fullversion.

Låter skitbra men personligen skulle jag vilja ha lite mer tyngd i sologuran.

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Emulatorn: TACK! Ja,guran,inte mammas gata om man säger..Fuskade in ett hammond drag och jag tycker att det funkar bra.

Burnin sven:
Tjoh Göran,kul att du kikade in i tråden.Härligt när blueslirarna gillar det.Då är man på rätt spår  :wub:

Gurano:
Mera tyngd i ackeguran..Svårt att få till.Övervägde att köra den genom en gitarr plugg men avstod.Lite rymd och lite beskärning av oönskade frekvenser fick duga.Ganska marigt att få till balansen eq/mässigt under solodelen,ingen har sågat än så jag antar att det inte låter så tokigt..

Tack boys för kommentarerna

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo nu funkade det. Underbar känsla helt rätt kan nog hålla med om att man vill ha lite mer drag på solot vid 49 men framförallt saknas ju mellanspel och en refräng till. Optimalt utnyttjande av de vokala delarna - för att uttrycka det på Carl Bildts sätt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Micke multiartist! (och jokern - munspelet, har han gömt i skjortärmen) Alltid storgillat denna låt och din verre gör mig sannerligen inte besviken. Schysst gitarrsolo men lite svagt i mixen. Är van med än "attitydigare" sång från dig men visst funkar det så här. Antar att den skall göras längre och att du har sparat på ett och annat ess och jokern!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Eddi:
Ok mer drag..Om draget menas med bättre/snabbare lir så vette fanken hur jag skall göra,fixar inte det utan att öva in nån specialfras,vilket tar minst en vecka.Om det avser volymen,no problemo.
Fast Eddi,(Fast Eddi - undrar om inte det kommer från nån Usa gangsterfilm?)man undrar ju hur det skulle ha låtit med exempelvis "hrumpfens" gura..?  :)
Men inga covers behöver guror i världsklass,skojade lite där.

Har för mig att det inte var nåt mellanspel..Utan att bandet låg och nötte på grundackordet några extrasvängar och sången wailade runt lite..Nåväl,jag kan ju ha fel.Skall lyssna in mig på spotifyan.Satte sången i en tagning och mot metronom.Denna skall sjungas med feeling,inte riktigt där nu.Jag lider av flunsa som satt sig i halsen,sjunger och låter som en kråka för tillfället,så jag kunde inte sjunga om.Kul att du gillade det ändå.

Eq då:
Oj,en favvis..Tur att jag gjorde bra ifrån mig då  :) Sånt är ju alltid känsligt.Munspelet ja,antar att du är synsk..he he..Har en sväng med ett bra moll lir.Måste kolla om det skall vara nåt mer först i denna ackordsmässigt/stick etc..Sedan kan jag ju alltid dra på med ett varv trynorgel.
Multiartist,nja - det är hårt arbete som gäller  :D

Tack för kommentarerna boys trots en cover.Har man inga ideer så får man lira nåt annat.

Kanske skulle vi göra EN COVER TRÅD AV LÅTEN,SÅ SOM VI GJORDE MED "ISHALL BE RELEASED"..?

Vad sägs därute,finns det nåt intresse för det.?

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt! Rent arrangemang och avslappnad sång!
Skulle kunna vara kul att höra olika tolkningar av den. Har inte själv spelat den tidigare.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Gott! :)
Gillar!
Låten är ju en favorit som aldrig kan spelas sönder, så det var ju trevligt att få höra den igen såhär på morgonen:)
TACK!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jo nu funkade det. Underbar känsla helt rätt kan nog hålla med om att man vill ha lite mer drag på solot vid 49 men framförallt saknas ju mellanspel och en refräng till. Optimalt utnyttjande av de vokala delarna - för att uttrycka det på Carl Bildts sätt.

Hittade en skön bossa verre på spotify som gav mig lite ideer inför en fortsättning och ett avslut på låten..Jaysam/Ain´t no sunshine Bossa mix..Nåt åt det hållet får det bli,fast inte bossa då  :D


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Maxb:
Kul att du diggade det hela,lite till lir måste in för en komplett verre.Ett drägligt avslut med nåt sorts svängigt dubbel/trippeltempo typ "there ain´t no,ther ain´t no,there ain´t no" med oktaverad och desperat sång osv..
Kul om du ville testa att dona ihop en verre,om så,kör den i en ny tråd som vi gjorde tidigare så slänger jag,eller rättare sagt EMULATORN :), in min också när den är klar.

Emlan:
Ahh du sångfågel med den vackra stämman..Kul att gillade min bluesificerade version av låten.
Håll ut lite så får du en komplett version,det saknas ett vettigt slut på det hela..Lyssnat runt lite på spotify på låten och det finns några olika tolkningar där,så jag fick lite ideer  :)

Kul med komments på covern..Tack vänner

Mike


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud

Kanske skulle vi göra EN COVER TRÅD AV LÅTEN,SÅ SOM VI GJORDE MED "ISHALL BE RELEASED"..?

Vad sägs därute,finns det nåt intresse för det.?

Mike

Hehe, det ante mig att du fiskade efter det!  ;)   Jag är på, såklart!    Måste erkänna att jag inte hade klart för mig vem som gjort originalet (det finns typ 100 covers på Spotify!)
och inte hört den så värst många gånger men det är en schysst låt!   
Din version skäms inte för sig heller.  Du har ju känslan brother!  Lite abrupt slut dock.  :)      Bra jobb Mike!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Din version var hyfsat trogen originalet. Behövs något som sticker ut. Men du har ju munspelet så det ordnar sig nog.  :D

Och det vore roligt att höra fler versioner av denna. I alla de stilar.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Finemang, hört många dåliga versioner av den här. Din hör definitivt inte dit. Congosarna lät äkta. Får återkomma efter fler lyssningar med eventuella klagomål :)

Känner för att tanka ner och lägga stråk på den här. Tankar nog dock inte upp det :D

På värdelösa gitarristers öron (som mina) låter iaf solot helgjutet!
« Senast ändrad: 05.01.2011, 11:52:27 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tänker inte fälla nån Norrlandsfura..det är det alldeles för bra för :rolleyes:

Snygg ljudbild, i mina högtalare låter det rent och distinkt och du sjunger verkligen bra.

Är väldigt förtjust oxå i den akustiska guran här.

Mycket bra version det här, som berör mej :)

God fortsättning Micael.

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Fuzzen:
Kul att du gillart..Ännu roligare om du kör in egen tolkning,kan bli en grym tråd detta..
Jag har jobbat lite med låten nyss,då jag fick en lucka..Donar med ett rockigt avslut med oktaverad sång från tårna,kanske lite munspel oxå....måste bara bli frisk först,det jag ylade in nu som styrning får ni INTE höra :)
Vidare så testade jag en bossa/blues soundalike för att kunna ta ut svängarna på basen lite,faen den verren svänger! Röjde in ett munspel å ett gura solo,shit det låter riktigt bra!!.
Lite styltiga trummor dock,ger den en chans till efter att nuvarande verre har fått sitt avslut.

Wernis:
Thanx man.Jo jag hittade hans verre på spotifyan,visste dock inte att låten var hans nu vet jag tack.
Helt klart har du en point om att det måste in nåt bryt,har ett på G med oktaverad sång och väldigt rockigt..Typ på det där: I know I know I know I know..Drar det igång med fet trummor och fetbas,vi får se vad det blir..Jag tycker att det låter som en dragning mot "Ted Nugents - Stranglehold" i allafal på basliret.Nåväl,jag får fuska till nåt där - kanske blir två "covrar" i ett bröd så att säga  :lol:

Dividend:
Ja det finns verrar på spotifyan med stråk.Det låter helt ok det oxå.Funderar på om det skulle gå att lägga in här på de lugnare delarna..hmmm..Man skulle ju kunna skippa en hammond komp del och köra stråk på nån av de lugna,typ efter solot....Gör en test och släng upp här i tråden om du har tid/möjlighet.
Kul att du gillar det,glädjer mig.

Maria:
Ja,jag brukar skriva att det är fritt fram att fälla Norrlandsfuran.
Ibland brukar jag låna ut en nagelfil om det är liiiite synpunkter jag vill ha på nåt  :D
Skämt åsido,fritt fram att tycka till.Det gör KR outstanding.Kul att du gillar min verre Maria,jag skall försöka fixa till ett vettigt slut.God fortsättning till dig också  :)

Tack för alla vänliga kommentarer på denna cover.Nu hoppas jag att fler nappar och spelar in en egen verre av detta.En reggae vore coolt,å en jazz verre Wernis  ;)

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Hej! Skönt att höra din röst igen - och då säger jag: DIN RÖST!
Känner igen låten, men kan inte placera den, Bill Withers hetar mannen bakom den tydligen
När jag hör låten kan jag tänka mig att du sjunger några steg lägre i omfång i början för att sedan gå upp en oktav. Samtidigt med detta sätter trummor och bas igång. I början bara någon gura och orgel. Just nu låter det lite otajt om imstrumenten. Men mycket går att fixa i efterhand. The man is back!!



Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Staffan:
Tjoho mate.Ja det var ju ett tag sedan jag huserade här..Livet har bjudit på andra saker..
Nu känns det lite småkul med musik igen så jag donar vidare.Vet inte om du läst mina funderingar i början och under resan i denna tråd..Nåväl,sången är en onetime shoot.Lyssnade på geir rönning,idol snubben,som gjorde denna i fjol i tv.Fastnade för bluesfeelingen och drog ned till studion direkt.Lirade och sjöng in det jag mindes..Minnet är väl inte riktigt hundra vad gäller texten..Sjöng mot metronom direkt,och lirade in resten mot sång/metronom,förutom en modifierad trumloop på sångdelarna...Inga supertagningar,mera att lira för senare fix.Tog tag i mixen igår kväll och ut kom detta.Helt riktigt så sliter det och drar lite överallt.Mestadels ackegurorna som släpar/rycker/frekvens strular.Hammondsolot,segar lite oxå,kommer efter liiite väl ofta.
Tanken med detta är precis det du beskriver nästan..Jag kommer att oktavera sången och ta i från tårna i ett avslutande rock ös..Tar om de delar där sången/texten felar också,första två verserna tror jag sitter textmässigt.Det finns bara en hake för att göra detta typ nu,jag har flunsa och låter som en hes kråka..men men,det kommer mera på denna.Kul att du saknat och gillar min pipa - det värmer gott i denna ärrade bluessjäl.

Burnin sven:
Ja vad kul Göran.Släng inte in verren i denna tråd om du hinner först..Starta en ny tråd i färdiga som heter: Du gör en cover på - Ain´t no sunshine..

Så fyller övriga på med sina verrar i samma tråd,min hamnar där också då jag sjungit och donat med det sista..Måste friskna till lite i halsen först bara..

Stort tack till er båda för kommentarer.

Mike



Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou my northern mate!
Va kul att höra från dig igen. Covern e ingen bekannt till mig så detta blir en första lyssning kommentar.
Sitter i sommarstugan o lyssnar, brasan sprakar i bakgrunden, 18,5 grader kallt ytterom.... en liten whiskytår på bordet.... denna låt passar perfekt in för mig just nu!
Låten slutar ju i detta skede alltför tidigt, just som man kommit in i rätt stämning, men antar att detta inte var det sista vi hörde av denna låt. Känner din pipa och dina resurser och vet att det kommer en hel del mera tryck på sången i nästa version, åtminstone hoppas jag att få höra en vers med riktigt raspig och ömkefylld sång som bara våran Norrlandsgubbe kan! :wub:

Kompet har du åxå lyckats med, trummorna får extra godis poäng.... dom låter skitbra, inget spår av EZ här inte, bra jobbat med dom Mike!
Enda som sågen min snappar på e basens sound, själv skulle jag skära av det övre mellanregistret och ge den mer utrymme på lägre sidan bara för att skapa ett ännu mer stadigt botten för denna annars åxå snygga låt!

Kör hårt Mike!

h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou my northern mate!
Va kul att höra från dig igen. Covern e ingen bekannt till mig så detta blir en första lyssning kommentar.
Sitter i sommarstugan o lyssnar, brasan sprakar i bakgrunden, 18,5 grader kallt ytterom.... en liten whiskytår på bordet.... denna låt passar perfekt in för mig just nu!
Låten slutar ju i detta skede alltför tidigt, just som man kommit in i rätt stämning, men antar att detta inte var det sista vi hörde av denna låt. Känner din pipa och dina resurser och vet att det kommer en hel del mera tryck på sången i nästa version, åtminstone hoppas jag att få höra en vers med riktigt raspig och ömkefylld sång som bara våran Norrlandsgubbe kan! :wub:

Kompet har du åxå lyckats med, trummorna får extra godis poäng.... dom låter skitbra, inget spår av EZ här inte, bra jobbat med dom Mike!
Enda som sågen min snappar på e basens sound, själv skulle jag skära av det övre mellanregistret och ge den mer utrymme på lägre sidan bara för att skapa ett ännu mer stadigt botten för denna annars åxå snygga låt!

Kör hårt Mike!

h.    johan

Tjoho Johan!

Vad kul att höra från dig,du är i stugan - nice.Och en virre..avis..Eva å jag har flunsa och noll sångröst för mig.Låter som en hes kråka typ..Feber och elände å whiskeyn står i barskåpet...Inom räckhåll dock men allt har sin tid  :D

Jo jag har en ide´på gång med en intressant fortsättning och oktaverad pipa uppåt,det borde ta fram rätt register..
Kul att du gillar trummorna,lite kokihop där.Ez i botten och lite cajon baskagge.Tomt whiskeyrör som agerar congas..
Basen ja,där brukar jag använda en bra plugg som jag har,men körde den rent genom kedjan.Ingen kompressor/eq justering..Så det finns lite att göra.Bra att du uppmärksammade mig på den.Fixar lite otight lir på gura/orgel/bas innan finalverren..

So hang in there mate och ha det så gott där ute i skogen.Här är det 25 grader kallt ute,så vi sitter inne i lyan i stan.

Mike


asti

  • Gäst
Underbart är kort, som dom säger! Härlig feeling i sången och snyggt komp,
men jag tror att det akustiska gitarrsolot skulle göra sig bättre med elgitarr alt elektrisk slideguitar!
Orgeln sitter fint! Riktigt bra tolkning, men skulle vilja ha en fullversion!  :)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Underbart är kort, som dom säger! Härlig feeling i sången och snyggt komp,
men jag tror att det akustiska gitarrsolot skulle göra sig bättre med elgitarr alt elektrisk slideguitar!
Orgeln sitter fint! Riktigt bra tolkning, men skulle vilja ha en fullversion!  :)

Peter:
Kul att du gillar denna tolkning.Lite bluesificerad jämfört med originalet.Absolut,fullängdsversionen är på G.Jag har spelat in det mesta,måste friskna till först i halsen innan jag sätter oktaverad sång som avslutning..Elgura solo..Ja det skulle säkert lyfta ett par meter om nån annan lirade det.Men det är ju en cover,så det känns inte så befogat.Fast finns det nån hågad spekulant så shoot!!

Fixat några otighta prylar nu på morgonen,men det var inte mycket.Mest orgeln som var före å efter å faen å hans moster..Wernis - hjälp - Midi kvantiserings problematik..

Donar parallelt med en bossa/blues variant.
Inväntar fler versioner på denna då...Kom bara ihåg att starta en ny tråd,och släng in låten där, som heter:

Du gör en cover på - Ain´t no sunshine..

Senaste nytt från Norrland

Mike


Burnin Sven

  • Gäst
Gjorde en vers lite på skoj, det bidde lite utflummat  :D .


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Gjorde en vers lite på skoj, det bidde lite utflummat  :D .

WIIHHAAA!!!

Coolt som tusan.Helt klart en annorlunda version av låten.Gillar det enormt sköna blues stuket du lirat.Sången surar lite,men attityden är klockren.Lira in en vers till - slipa liite på sången å ett solo varv så är du ju hemma.
Om du kollar spotify så ligger originalet å några fler verrar och stöter på: I know I know I know etc..Litet break/stick eller vad man skall kalla det å sen en sångvers mot slutet..That´s it.

Fixar du denna klart så startar vi en ny tråd där fler hugade cover spekulanter får kasta in sina verrar.Det härliga med ett sånt här cover race,är att det blir helt olika versioner pga. den genre man trivs bäst i.

På rom boys

Mike


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
organiskt var det här, rösten är det som visar vart skåpet ska stå!  :wub:
låter kalas! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
mycket trevlig lyssning du bjuder på Hm
tummen upp i från mig

mvh
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker och hoppas att Göran gör som H-Mike sa lägg upp en ny tråd med Dugör en cover på............
Bägge två triktigt bra och helt olika stuk jag gillar och funderar - ytterligare en låt jag inte haft nåt samröre med så jag vet inte ..
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag tycker och hoppas att Göran gör som H-Mike sa lägg upp en ny tråd med Dugör en cover på............
Bägge två triktigt bra och helt olika stuk jag gillar och funderar - ytterligare en låt jag inte haft nåt samröre med så jag vet inte ..
Om det görs en ny tråd så lovar jag att göra en spejsad instrumental cover på den, a la Gurano....typ :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker och hoppas att Göran gör som H-Mike sa lägg upp en ny tråd med Dugör en cover på............
Bägge två triktigt bra och helt olika stuk jag gillar och funderar - ytterligare en låt jag inte haft nåt samröre med så jag vet inte ..
Om det görs en ny tråd så lovar jag att göra en spejsad instrumental cover på den, a la Gurano....typ :)

Och om du gör en så gör jag det :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se