Forum > Färdiga produktioner

Asti - Under the sacrified skies (klar)

<< < (5/8) > >>

Dividend:
Garfunkel som nån skrev (eq? orkar inte kolla (trött)).

Detta är en väldigt bra låt, harmonierna tilltalar mig mest.

Finns nåt med de unisona stämmorna ("kören") som stör mig lite... lite stämmor för varje "asti-stämma" istället, kanske?

Annars finfin-låt. Lyssnar på max en i veckan framöver. Skall ju ta paus från forumet (tänkte jag) i någon månad iaf :D
men paus i veckorna iaf.

Valet av din låt var ett lyckokast! :)

asti:

--- Citat från: equality skrivet 17.01.2011, 20:43:04 ---I mina bradiga lurar uppfattar jag ljudbilden lite hårdare än vanligt från dig. Sången skulle nog fram något i mixen. Instrumenten i övrigt låter bra.

--- Slut citat ---
"Bradiga"? :) Vad är det?
Jag tyckte också ljudbilden blev lite hårdare, så jag har skurit lite i övre mellanregistret men det kanske inte räckte...
Tror det beror på att jag spelade gitarrerna med plektrum i st f fingerspel. Så det blev inte för mycket?
Tycker basfiolen gav lite fyllighet och värmde, men funderar på att ta bort trombonerna.
Tror du har rätt i att jag ska sänka instrumenten generellt för att ge utrymme åt sången.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 18.01.2011, 01:27:28 ---Riktigt fin låt.

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 18.01.2011, 01:39:36 ---Garfunkel som nån skrev (eq? orkar inte kolla (trött)).

Detta är en väldigt bra låt, harmonierna tilltalar mig mest.

Finns nåt med de unisona stämmorna ("kören") som stör mig lite... lite stämmor för varje "asti-stämma" istället, kanske?

Annars finfin-låt. Lyssnar på max en i veckan framöver. Skall ju ta paus från forumet (tänkte jag) i någon månad iaf :D
men paus i veckorna iaf.

Valet av din låt var ett lyckokast! :)

--- Slut citat ---
Väldigt smickrande om det låter lite Garfunkel!  :)
Åkallar du Equality eller orkar du inte kolla ev eq-justeringar?  :rolleyes:
Glädjande att harmonierna tilltalar dig!
Jag tror Tokai hade en bra synpunkt när han tyckte det var "fyrkantigt".
Kanske hade sången vunnit på att inte vara så taktfast, men var nog ute efter en suggestiv, lite hypnotisk stämning.....
En andrastämma på valda delar i stället för unisona stämmor är nog ingen dum idé!
Då kanske man kan få in lite Paul Simon också.  :rolleyes:
Känner själv att jag behöver hitta ny inspiration för att inte fastna i samma typ av låtar.
Tack för lyssning, kommentarer och att du valde min låt!  :)
/Asti

Clemens:
Garfunkel  :unsure:jag tycker det låter Lennon  :D Riktigt bra Asti! Snygg sång å schysst mix..är väl klar?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion