Hej, ny på forumet! Ser absolut jätte mysigt ut här! Har själv börjat spela in en del själv, främst demos för bandet då, så här kommer jag vara mycket aktiv!

Nu till min fråga!
Köpte en ADK A-51e för några år sedan (2005), hade ingen aning om varför eller så men den såg bra ut, använde den främst när jag hade webbradio.
Men nu har jag börjat spela in en del och visst micken fungerar, och jag antar att jag borde vara nöjd, men ju mer jag spelar in med den blir jag mer och mer övertygad om att jag borde ha något fetare eller bättre, något som tar upp både akustisk gitarr och sång bra, har cubase samt en hel del pluggar så jag klarar att tweaka sången bra, men ändå känns det som att något fattas.
Har kollat in Röde Nt2 på thomann, den packen där man får med hållare pop filter och så... ser ut att vara bra! Men hur är micken?
Skulle ni säga att den är mycket bättre än min ADK A-51e? Och hur kommer jag märka skillnad?
Vad gör dem tre switcharna på den micken? jag vet att en av switcharna ställer in hur micken skall ta upp ljud i rummet?
Skulle vara tacksam för svar!