Forum > Demolåtar

Wernborg - Maiden voyage (Herbie Hancock-tolkning)

<< < (3/5) > >>

Wernborg:

--- Citat från: ydderF skrivet 02.01.2011, 20:08:47 ---Man kan ju alltid ta bort diskant, men det låter nog inte så bra...

Vart placerade du micken när du spelade inn?

--- Slut citat ---

Mot nätet på förstärkaren. Mitt emellan kon och ytterkant. Dynamisk mikrofon. En Jefe som försäljaren menade är en Shure-kopia.

Gurano:
Schysst musik - de är samspelta de där musikerna ;)
Behaglig jazz med, för mig, gott ljud.

Baskaggeljuden är lite för dova tycker jag nog

Ha´t
Gurano

ydderF:
Ok, det hörs bra ut. Om förstärkaren har öppet bak, kan du forsöka att micka där också.
Så blanda signalerna.

equality:
Ja jisses vilka duktiga musiker det finns här!  :blink: Coolt stycke. Bra ljud även på pianot men tycker det låter mickat lite långt ifrån. Skulle vilja ha det nämre. Riktig trumpet?

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 02.01.2011, 20:32:06 ---Schysst musik - de är samspelta de där musikerna ;)
Behaglig jazz med, för mig, gott ljud.

Baskaggeljuden är lite för dova tycker jag nog

Ha´t
Gurano

--- Slut citat ---
Tnx. Jag vill att bastrumman mest ska kännas. Tjoffigt stor och luddig.  :D

--- Citat från: ydderF skrivet 02.01.2011, 20:36:03 ---Ok, det hörs bra ut. Om förstärkaren har öppet bak, kan du forsöka att micka där också.
Så blanda signalerna.

--- Slut citat ---
Ah. Den är öppen. Ska testa det vid tillfälle. Var brukar du placera den bakre miken?

--- Citat från: equality skrivet 02.01.2011, 22:29:00 ---Ja jisses vilka duktiga musiker det finns här!  :blink: Coolt stycke. Bra ljud även på pianot men tycker det låter mickat lite långt ifrån. Skulle vilja ha det nämre. Riktig trumpet?

--- Slut citat ---
:wub: Tacksi mycksi. Javisst är det coolt. Det finns med på denna samling från hans tidiga karriär.

Ja, kanske blev pianot lite rumligt. Trumpeten är en samplad trombon. Eller två rättare sagt. En med lite spräck och en mjuk som jag fyller ut med.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion