Forum > Demolåtar

Wernborg - Maiden voyage (Herbie Hancock-tolkning)

<< < (2/5) > >>

Clemens:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.01.2011, 18:31:49 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 02.01.2011, 18:11:39 ---Ja..riktigt skönt sound..Bra lirat! Men vad är en "jazzburk"? :unsure: :)

--- Slut citat ---

En halvakustisk, den andra från höger. En Epiphone Emperor II

:)

--- Slut citat ---

Grymt!  B)

ydderF:
Bra tolkning!! Det låt ganska autentisk, tycker jag.
Jag hade kanske använt pick up'n som är närmast halsen och dragit av nästan all diskant på gitarren.
Men det är smaksak.

Coolt pianolir B)

MaxB:
Fröjd för örat. Upplever att det är avslappnat och nästan så att det krävs många samtidiga musiker för att få den här känslan.

Wernborg:

--- Citat från: ydderF skrivet 02.01.2011, 19:16:32 ---Bra tolkning!! Det låt ganska autentisk, tycker jag.
Jag hade kanske använt pick up'n som är närmast halsen och dragit av nästan all diskant på gitarren.
Men det är smaksak.

Coolt pianolir B)

--- Slut citat ---
Tackar.
Jag har halsmiken på kompgitarren, och på temat/solot mittläget. Hör nu att det blev aningens vasst. Har bara riktiga skräplurar för inspelning, så jag missade det plus att tonkontrollen är väldigt brant i slutet. Undrar om man kan eq-a till ett jazzsound i efterhand?

--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2011, 19:30:18 ---Fröjd för örat. Upplever att det är avslappnat och nästan så att det krävs många samtidiga musiker för att få den här känslan.

--- Slut citat ---
Tack Max. Jovisst är detta samspelsmusik egentligen, men jag hade inget jazzband i studion idag heller.  :D

ydderF:
Man kan ju alltid ta bort diskant, men det låter nog inte så bra...

Vart placerade du micken när du spelade inn?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion