Forum > Färdiga produktioner
MaxB - I Do Love You - nu som bossa
MaxB:
Tack för synpunkter Eddi:
Nu tror jag bina stuckit och orkestern har släppts ut ur kupan.
Tack Gurano:
Sologitarristen la om en räka och ökade volymen på instrumentet.
Fungerar mixen utanför mina lurar? Har uppdaterat trådhuvudet också:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_20110101_Bossa.mp3[/mp3]
Gurano:
Jäpp nu har guran flyttat fram - nu e den kanske till och med lite för stark ;).
Men ljudet är ännu inte riktig så att det smälter ihop med resten av ljudbilden..tycker i alla fall jag.
Ha det gott
Gurano
Eddi:
Jepp nu vart det riktigt bra - rösten passar bra till det här också körerna är ordentligt smöriga men det passar. Leaden kanske skulle upp något på slutet guran på gränsen till för högt men det funkar.
Bra jobbat - ta en svängom med hustrun nu till den här.
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.01.2011, 17:17:53 ---Jäpp nu har guran flyttat fram - nu e den kanske till och med lite för stark ;).
Men ljudet är ännu inte riktig så att det smälter ihop med resten av ljudbilden..tycker i alla fall jag.
--- Slut citat ---
Ja, sologuran sticker i öronen på en del ställen. Där ska den sänkas något. Eller kanske skära bort lite höga frekvenser? Undrar hur man annars ska göra för att få den att smälta in i mixen. Tips emottages med tacksamhet!
--- Citat från: Eddi skrivet 02.01.2011, 17:31:57 ---Jepp nu vart det riktigt bra - rösten passar bra till det här också körerna är ordentligt smöriga men det passar. Leaden kanske skulle upp något på slutet guran på gränsen till för högt men det funkar.
Bra jobbat - ta en svängom med hustrun nu till den här.
--- Slut citat ---
Och leadsången ska nog upp lite...
Och höger kör-paket ska kanske upp lite vid 50-58 sekunder.
Sen ska pianot ner lite, tror jag eller dra ner lite på dess velocity (som fick pianot att lämna bikupan).
Hon vill inte dansa till mina låtar, hmm... <_<
equality:
Leadsången lite svag och aningen svajig i mina lurar. Tycker du har väl korta toner på sången. Körerna låter bra och Hammond-introt är ju helläckert. Hur gör gör man sånt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida