Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I Do Love You - nu som bossa

(1/5) > >>

MaxB:
LÅTNAMN: I do love you
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 2:56
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT: MaxB
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3

Gjorde låten "I Do Love You" sommaren. Ikväll har den förvandlats till en bossa.
Testar efter tips från Yllet att lägga fyra körstämmor, två på varje sida.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_IDoLoveYou_Bossa_c_maximize.mp3[/mp3]

Eddi:
Får intrycket av bikupa här. Det största biet först och det näst största till vänster o ett pyttebi till höger samt orkestern inne i bikupan som lirar. Biet med gitarr hörs knappt alls stackars bi - men bortsett fråm det så var det soft ut av bara den too much om du frågar mig....

MaxB:
Nån aning om vad som skapar bikupan? De tre första bina är det volymen på sången som avses?
Dra ner volym (eller skära låga frekvenser?) mest på den i mitten, en del på den till vänster och öka på den till höger? Kan bikupan bero på för mycket bas eller att basgitarren tar alldeles för mycket frekvenser? Har mixat i lurar...

Tre små bin som inte gift sig med orkestern. Mer handgripliga råd emottages tacksamt.

MaxB:
Nu hör jag att körstämmorna låter längre ut på sidorna än instrumenten i övrigt.
Pianot är en soundfont jag hittade på webben igår, som jag gillar men passar kanske inte in här?
Pianot verkar inspelat längst bort i ett rum med trätak, trägolv och träpaneler på väggarna...
Ska trummorna ha lite reverb för att hamna längre bak?
Ska gitarrerna upp i volym?

Tips please!

Gurano:
Hej
Sologuran som börjar vid 70 måste upp - det låter som den står längst bak i rummet helt omickad - det enda som har tagit upp guran är de andra instrumentens mickar..typ! Annars tycker jag att nivåerna på instrumenten och sången är rätt bra.

Dessutom är elgurasololjudet lite burkigt.

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion