Låter rasande bra! Fastän det är en rätt komplex ljudbild framgår delarna klart och tydligt.
Och hög klass på framförandet! En liten grej jag reagerade på var det här "väsande"/pysande
arpeggio-aktiga ljudet i introt och i slutet, som iofs är effektfullt med klipps av ganska tvärt
i stället för att "pysa" ut så sakteliga... Men det är ju en pyttedetalj man inte behöver haka upp sig på.
Bortsett från det avhuggna "pyset" tycker jag det är hur klart som helst! Kan inte bli mycket bättre!
/Asti
Kul att du gillar. Håller helt och hållet med om pyset. Har glömt fixa det. Ska åtgärdas.
Tack igen!!
Man får lite 80-talsvibbar av synten i början med "Pulse Width Modulation"-soundet. Gillar sticket med oh-stämmorna och gitarrsolot. Bra att sänka sången i introt, lite påträngande i förra versionen.
Gungar gott.
80-talsvibbar av det slaget diggar jag. Tack för feedback.
Det här är helt suveränt och eget på ett bra sätt!
Håller med Asti om pyset, hade inte haft något emot om de ensamma pianotonerna hade varit så där brillianta som piano eg inte är... sen händer det något konstigt precis när första versen börjar - det blir tomt i ena kanalen när det kommer en crash i andra...
Tackar!! Cymbalerna är pannade åt var sitt håll. Kanske lite väl överdrivet möjligen? Skulle kunna testa att vässa pianot lite också.
En annan sak. Det går troll i denna låten när det gäller mp3-kodningen. 8 av 10 ggr så har det hackat i filen när jag spelar upp den. Gör jag däremot en wav först och sedan en mp3 från den har det funkat. Men nu tror jag istället att det är min telefon som stökar till det. Vid tapestopet uppkommer i stort sett alltid hacket. När jag nu lyssnar på version 2 i min dator låter det helt rätt, men när jag kör samma fil i min iPhone så hackar det ibland.
Någon annan som har möjlighet att lyssna på låten i iPhone? (Det låter ungefär som att det hackar för att bandbredden är för dålig, liksom hakar upp sig och fortsätter raskt igen.)
Detta har aldrig nånsin hänt mig tidigare och med denna låten händer det hela tiden. Eftersom jag hållit på ett tag med den har jag säkert gjort 30 mp3-versioner av den.
Kan det vara iPhonen som ballar ur när det blir tyst?
Vid 1.25 är det tydligast.