Tjoho va mycket kommentarer. Kul!
...oj va bra detta kan bli!!
Stark låt och goda idéer!!! Här och var lite för svengelskt uttal dock...
Tack så mycket. Ja, jag tycker jag fick till det bra den här gången. Har inte tänkt på svengelskan direkt. Är kanske fortfarande väldigt exalterad över att ha fått en riktigt bra sångare på låten.

Just det...kanonbra dehär 
Sången kunde höjas lite på några ställen.... "Living dead..." låter super. Första gången är det OK men de följande gångerna då alla intrument kör hårt hamnar den fina sången i bakgrunden
.
Svengelskt... int vet jag. Inte störde det mig. Svengelskan låter mjuk och skön jämfört med finsk "tankero-enkelska" 
Space
Tnx! Svengelska är kanske lite mjukare än finelska ja.

Ang. sång så är det ju mycket en smaksak hur man vill ha sången i mixen. Personligen så gillar jag inte svensktoppsmix så mycket utan vill den lite lägre i nivå. Högst medvetet alltså, men tack för synpunkten.
Den där grejen vid 01:25, låter som nån sätter sig på vinylspeplaren.
Skall den verkligen vara där?? Tycker inte jag.
Gillade denna mycket vid förra lyssningen. Händeren massa i låten. Snyggt att du växlar till akustisk gitarr efter ett tag. Kontrasten skulle förstärkas med bara gitarr och sång där. Pianoslingan är rysansvärt bra och har ju sin motsvarighet i början. Det är snyggt när det händer mycket att man kan småle belåtet och igenkännande på slutet. Kanske hamnar sedan pianot väl bakom den stekande synthen på slutet, skulle vara som i introt tycker jag. Finns en skön stämning i låten som ni trots det händelserika lyckas behålla. Erik sjunger bra men uttalet om man nu bryr sig är svengelskt ("wåss elån"). I mina trötta öron låter arr och mix bra (förutom synth/piano i slutet) men kanske lite kylig klang, hörs bäst på acapellakörerna i början (eq:at rejält här?). Blivande forumklassiker? Härlig lyssning, thanks for tjäring!
Tapestop var inte en favorit alltså.

Kontrasten du pratar om, är det i versen du menar? Där akken kommer in efter halva? Kanske kan funka, eller så blir det tomt om arpeggiosynten försvinner där.
Tack för detaljerat tyck!!!
Bevisligen har jag ju hört föregångaren till denna låt då du sjöng själv. Helt nu tycker jag. Helt klart bra med Eric på lead och bra körer - men arret är ju det fina i den här låten med nylon och arpeggio om vart annat - något basfattig va? Fanns det ens någon? Låten är härligt ofurutsägbar samtidigt som några harmonier gav vibbar om One Night in Bankok vilket är bra.
Jodå fyra cykellysen och en kattreflex på denna.
Basfattigt är det ju verkligen inte. Däremot är nog fokus mer på bastrumma än på elbas i mixen i de lägre registret. Kanske är så att ditt öra hellre vill ha basen lägre än bastrumman? Kul att det går fram att det har jobbats på arret. Vet inte hur många timmar jag suttit med denna, men åtskilliga har det blivit. Referens till One night in Bangkok gillas. Tackar!!
Bra här Stefan.
Riktigt skön låt och jag stör mig inte på uttalet.Mixen är helt okej,men lite låg sång kan jag nog tycka lite överlag.Liret ybergrymt som vanligt,du får bjuda på några goofar snart så vi vanliga dödliga hittar nåt att såga på 
Mike
Tackar så mycket. Lite småmissar gör jag nog allt. Minns att jag tog fel ackord en gång 1987.

Fn.. va tajjt och välljudande!
Här vare inte många toner som hamnade snett,riktigt proffsigt.
Ljudet bra på alla plan(möjligtvist lite mer 'sting' i virveln',men det är nästan löjligt att klaga
)
Bra skit helt enkelt,gillar harmisarna oxo,kanske att det skulle få smyga in lite skit mellan naglarna oxo,kan bli lite för snällt.
Att det skulle vara basfattigt kan jag ICKE hålla med om...
Ah, kul. Tack som f-n. Roligt att det gillas!
Har lyssnat med jobblurar nu och visst finns det bas men inte överallt och så är det så tajt så att det nästan inte hörs. Så det blir väl så jag får modifiera mitt tidigare inlägg 
Bas finns det, men det är lite olika arr på basen genom låten. I refrängen så tillkommer en extra syntbas tex.
Det kanske kan leda till att man upplever basen som frånvarande i versen?
Har inte läst några kommentarer. Förutom eggets och han har nog rätt! 
Låter Chrome.
Bra sjunget! Riktigt passande till stuket. Lite i samma intervall sångmässigt, men något bättre än du W.
Du får en 3:a och jag får en 1:a i den ligan. 
Mycket depeche också, fast arrat annorlunda förstås.
Låter jättebra om ljudbild och mix. Klart och det enda jag har att klaga på är delar av percussionen. Lite maffigare hade jag önskat. Inte hårdrock eller metal, men maffigare eller mer "orkestrala" trummor. Kanske nästan mer åt trance hållet, sådan bastrumma.
Bra!
Tack så mycket!
Ja, det var tänkt för Chrome som sagt, men är nu arrat på mitt vis istället för Emulators.
De låtarna jag håller på med nu har allihop "akustiska" trummor så jag kommer inte göra något trancebastrumma här. Vill hålla ihop soundet på alla låtarna. Tack för idén ändå.
Snyggt detta och egentligen inget att direkt anmärka på men jag skulle önska att rytmiken - percussion och gitarrerna, liksom vävdes samman och fick ta lite mer plats. 
Tack.
Vävdes samman i arret eller mixen?
Det här var ju något annat ...
Riktigt rykande bra sång!
Snygga gitarrer
Strålande bra produktion - proffsklass
Bra textformuleringar
Bra och varierad låt
Låter som? Lite PF, lite Phil Collins ..
Det enda jag inte gillar är den där studsande synthbollgrejen
Haha, ja det här är något annat!
Smickrande referenser igen. Tack!
Studsande bollen där. Något måste man reta sig på i en låt ju.

Bra 
Snacka med Petr Gabriel om Hahn kan lägga sång. Tror att även han skulle gilla den!
Jag tycker låten har helt rätt sångare. Tack ändå.
Riktigt jävla bra det här. Superb sång och sångljud. Bra mix. Bra och spännande arr. Härlig blandning av "riktiga" instrument och synthar. Gött lite 70-tals discosound på trummorna. Mästerliga instrumentala insatser.
På minsussidan är absolut svengelskan. Väldigt många Ä:n. Framförallt första intrycket på "living dead, it's in my head" förtar mycket av intrycket. Det låter "living dääd, it's in my hääd" Även ordet "bed" låter "bääd". Jag skulle sjunga det "livin' ded, it's 'n my hed". Just när man hör det direkt i början av låten så reagerar man(jag). (You never get a second chance to make a first impression
) Resten av texten är inget som direkt stör utan det är mest på dom här orden.
Rekommenderar att klippa bort andningsljuden som kompressorn tryckt upp innan sången börjar vid 42.
En lite mjukare pad på introt som inte låter så mycket insekt kunder också vara en idé.
Blir vansinnigt förälskad i tapestoppen vid 1:25, helt underbar. 
Mästerligt och en av dom bästa låtarna på KR på länge, lite fix av nämnda detaljer ovan så är det enligt mig 100%
Micke
Åhhh. En frände kring tapestop.

Tack för trevlig kritik.
Erik och jag har snackat om att refrängen kunde ha lite tuffare attityd på sången. Samt även en högre andrastämma. Ska ha uttalet med i åtanke när vi diskuterar det sedan.
Jätteroligt med alla kommenterar. Och extra kul att det verkligen går fram att jag lagt ner mycket tid och möda på arret.