Kontrollrummet

Western Remake

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Tjena!

Det finns så många gamla härliga Western-teman. Själv är jag svag för just den här.

http://www.craze.se/demos/western.htm

Jag gjorde den här på 2-3 timmar endast ur minnet (hörde låten några månader tidigare på YouTube). Fick gå tillbaka och ändra en ton när jag kollade mot originalet. Fast mitt arr skiljer sig en del från ursprunget. Har försökt göra det med lite humor.

Vilka är era favoriter?  Jag tycker Bonanza (Bröderna Cartwright) är lite trist även om många brukar tänka på den.

Jag skulle nog säga:
- The Magnificent Seven
- Macahans (How the West was Won)
- Ennio Morricones spaghettivästern tracks.
- Originalet bakom den här remaken.
- Bonanza

Sedan kommer jag inte på fler bra.
« Senast ändrad: 30.12.2010, 15:08:42 by ChristianAndersson »
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Var det High Chaparall det där?

Det finns nån tråd på KR med gamla TV-seriers titelmelodier. Den var upp för nån månad sen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Jepp, stämmer bra.  Jaså det finns en sådan tråd. Ja, det är rätt kul med gammal klassisk TV-musik. :-)
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Arret tycker jag är skitbra, proffsigt. Men det låter datormusik om det sen känner jag, framförallt trummorna. 2-3 timmar räcker välkanske inte till för allt petande som behövs =)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tjena!

Det finns så många gamla härliga Western-teman. Själv är jag svag för just den här.

http://www.craze.se/demos/western.htm

Jag gjorde den här på 2-3 timmar endast ur minnet (hörde låten några månader tidigare på YouTube). Fick gå tillbaka och ändra en ton när jag kollade mot originalet. Fast mitt arr skiljer sig en del från ursprunget. Har försökt göra det med lite humor.

Vilka är era favoriter?  Jag tycker Bonanza (Bröderna Cartwright) är lite trist även om många brukar tänka på den.

Jag skulle nog säga:
- The Magnificent Seven
- Macahans (How the West was Won)
- Ennio Morricones spaghettivästern tracks.
- Originalet bakom den här remaken.
- Bonanza

Sedan kommer jag inte på fler bra.

Var fanns låten? Jag fattar aldrig nånting... :mellow: Men gillar också cowboymusik. The Good, the bad the ugly är väl bäst. Sen har jag en låt med Ventures, heter "Silver City" tror jag, den är signaturlåten till nån gammal westernserie för tv, aldrig sett den tyvärr. Kolla vilka underbara skivomslag:

I mitten av låten kommer det ett break med blås, fy fan vad läckert! Typisk scen till det vore att man får se en massa indianer komma ridande i full krigsmundering över ett berg.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Emulator: Ja, jag håller med, det behövs mer ifall det ska låta riktigt. Jag kastade in lite Groove-agent och några drum loops från Nexus bara för att få in lite skojsigt trumkomp.  ^_^
Håkan: Den finns på min websideslänk. Man trycker Play-knappen på flashspelaren under bilden.

(Jag har inte lärt mig hur man länkar in en play-knapp direkt in i posten här som MaxB brukar göra.)
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jepp, stämmer bra.  Jaså det finns en sådan tråd. Ja, det är rätt kul med gammal klassisk TV-musik. :-)

Här är tråden!
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23490.msg169162#msg169162

Jag har inte lärt mig hur man länkar in en play-knapp direkt in i posten här som MaxB brukar göra.

Klicka på ikonen som i editeringsläget ser ut som en "blå" högtalare (andra raden andra ikonen).
Klistra in webblänken.
Samma sak med youtubeklipp...
Klicka på ikonen som i editeringsläget heter You Tube (andra raden första ikonen).
Klistra in webblänken.
« Senast ändrad: 31.12.2010, 12:12:14 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Tackar, MaxB!
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nu hittade jag spelaren, att scrolla kan vara svårt! Spelade du ett ackord fel? Eller så hörde jag fel. Orginalet har ju samma lite fel trumkomp, så där gjorde du väl ganska rätt?
High Chapparalltemat fick mig att asossiera med Flying Doctors, inte så olikt:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Asch... jag vet inte. Jag försökte mest fånga känslan i originalet, fast med lite ballt trumkomp som jag inte har lagt något vidare jobb på. En skoj ploj, helt enkelt.  ^_^

Aha.... den låten... ja... faktiskt. Den är inte heller dum.   :)
« Senast ändrad: 31.12.2010, 13:09:22 by ChristianAndersson »
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Skickligt, ur minnet så där! Jag gillade verkligen High Chapparal när det begav sig inte minst för musiken.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad ChristianAndersson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
Skickligt, ur minnet så där! Jag gillade verkligen High Chapparal när det begav sig inte minst för musiken.

Tack för det.  :) Egentligen har jag bara sett något enstaka avsnitt. Det är mest farsan som har berättat om programmet med en nostalgiskt drömmande blick.
Jag är lite sugen på att köpa en DVD-box om det finns någon. Letade lite i somras men hittade inget då.  :mellow:
Hälsningar, Christian
Hemsida: www.craze.se, Epost: craze@craze.se