Forum > Demolåtar
Emlan - Mitt hjärtas bön
Emlan:
Tack för alla fina ord!
Gurano - Tack! Jag som älskar mina knäpp- och missljud!! :) Men burksången är jag inte heller så förtjust i.. det är nog lite kasst reverb som gör det, och så spelade jag in sången och första gitarren tillsammans, lite fasfel kan nog höras också! Klart skiten vänds till något bra tillslut! :)
Chromawoods - Tack! Jag borde nästan fota min melodica så man får se hur fin den är också...
Dividend - Skriver du en vårvisa så kan jag nog tralla lite på den i mån av tid:)
MaxB - Lärarjobbet blir man lycklig av! Ljusningen kommer! Jag får skriva en ny visa om det sen:)
Silverpilen:
du har en härlig känsla och uttryck i sången och en jättefin röst, låten kanske inte riktigt kommer upp i samma klass som din Lennonlåt som jag föll pladask för men den andas vemod och elände och allt det där och du får fram det i ditt uttryck :) vilket är det viktigaste. inspelningsmässigt finns det säkert massor att önska men på en tagning precis som du säger så är det ju kalas, gött gött :D
Ola:
Hej Emlan Tack för den sköna blå känslan
du sjunger riktigt fint med blues vibbar
ljudbilden passar mycket bra med inklusive småknäpp det känns nära och på riktigt
och att musiken inte är söndermastrat är ett pluss
tack för skön lyssning
bra jobbat
mvh
Emulator:
Tjo!
Sångljudet förtar lite för mycket, även om känslorna sitter utanpå. Känns lite sådär halvpoänglöst att kommentera ljud och mix egentligen på en sån här inspelning, som ju skall vara så här på något vis.
Däremot tycker jag att det vore riktigt intressant att höra den i lite med genomarbetad tappning. Spela in gitarr till klick, kanske ståbas, och sen sången med bra effekter etc.
Det vore riktigt intressant att höra vart det tar vägen då!
asti:
Fin inlevelse och känsla i sången och det slår ju oftast perfektionism och snygga effekter!
På ett par ställen känns det dock som felspel och en del tveksamheter, vilket känns lite onödigt.
Men vill man ha det i en enda tagning så blir det ju lätt så.....
Melodican passar fint in tycker jag. Blåser du verkligen i en trädgårdsslang? :o
Texten är inte så dum, men kanske aningen uppgiven.... så´n är inte jag! :)
Gillar verkligen din känslofulla sång, men skulle vilja ha den med mindre "rumskänsla", lite närmre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida