Kontrollrummet

I´m sitting in the morning sun

gäst · 5 · 715

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
kompositör = Göran
Tex = samarbete mellan mig + olika folk över nätet
Lirar och sjunger = jag + Adictive Drums
Inspelad On Air 2010
Logic studio 8 samt Harrison Mixbus till sista vridningen
Mp3 runt 2 - 3 minuter eller nåt


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jajjemän! Medryckande positiv svängig låt med med lite Knopflersound. Cool med pauserna. Saknar kanske nåt oväntat som sticker ut eller en hook. Suveränt ljud. Du sjunger bra med känsla. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Håller med föregående talare! Lägg på en refräng så är du hemma. Skitbra helt enkelt! Mixen underbar men kanske att basen är lite hög, eller så är det min subjektiva upplevelse. Låter proffsigt i mina öron. :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tror att kaggen slår igenom för mycket och att basen är för basig klarar inte heller riktigt de jazziga gitarrspelet utan skulkle vilja ha längre toner på nåt vis  Saknar kanske en matta som tar hand om mellanregistret.
Låten då: Jo medryckande och bra sjunget etc. kanske just det där med refränghooken saknas men men det var inget jag saknade när jag lyssnade utan när jag läste Zorrows inlägg - slutet är inte bra - vart tog den vägen?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Burnin Sven

  • Gäst
Tack för svar. Den är ju inte riktigt klar utan mer ett pågående arbete, nåt slags refrängaktigt och ett snyggare break måste till håller med full ut. När det gäller basen så tror jag att det mera handlar om att jag borde mejsla ut soundet jag vill ha så tror jag det skulle bli bättre. Men i brist på tid och framför allt iom att den inte är klar så drog jag på lite bas i Mixbus för att typ kompensera på nåt sätt (i klartext fuskade lite  :D ). Men det är ju bara lite på skoj så det får väl gå.

Slutet finns inte där ännu  :D så det saknas.