Kontrollrummet

Gurano - Evighet

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Gokväll!
Satt här nu ikväll med guran i hand och ut trillade detta 1a rymdliga utkast.
Försökte få till rymdens obönhörliga expansion som bara fortsätter i all evighet (hua vad knäppt) :D

Men jag hoppas att någon av er vill sjunga någon hög ordlös airy stämma.
Tyck gärna till om vad ni vill, tex ljudbilden. Jag har breddat stereoljudet - bra/dåligt?

Som sagt  detta e bara ett 1a utkast.

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Evighet1.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 23.12.2010, 11:41:26 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
BUMP
Jag har kompletterat med lite distade guror och höjt lite nivåer på vissa instrument.
Den e långt ifrån klar - ett experimentellt utkast än så länge.

Jag tror att man ska lyssna hyfsat högt! ;)

Tacksam för synpunkter
Gurano
« Senast ändrad: 22.12.2010, 19:30:05 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Basen slår in mot mellangärdet på ett skönt sätt riktigt bra ljud. Hör inte riktigt vart låten ska ta vägen men bra yxat hittills.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Basen slår in mot mellangärdet på ett skönt sätt riktigt bra ljud. Hör inte riktigt vart låten ska ta vägen men bra yxat hittills.
Hej och tack för att du tycker nåt om låten. Antingen så är jag totalt dissad eller så suger idén/utkastet å det grövsta då 62 st har lyssnat men inte har förmått sig att tycka nåt. Utkastet är lite udda kanske, men jag hoppas att ni kan ge tips även om man inte tycker om stilen. Ja ja ja så e de i alla fall.

Men som du säger Eddi så hör inte jag heller riktigt var detta ska ta vägen - det är mer en experimenterande låt, vilket är ganska befriande. Att jobba så förutsättningslöst man/jag kan, tex släppa tanken på ver/ref/vers/ref/solo osv gör det spännande för åtminstone mig.

För den som vill: Jag slängde in ett ösatugg mitt i låten - det är ganska naket just nu men bas å annat ska till där senare.

Ha det gott
Gurano
« Senast ändrad: 23.12.2010, 11:05:52 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Jag gillar ljudbilden skarpt. Härlig lågbas! Det låter lite filmmusik och du har nog rätt ang sångstämmor. Det blir svårt att hitta sångmelodi i detta. En sån här låt är väl utmärkt att lyssna till i en nattlig bilfärd t ex. Det var värst vad du är produktiv. Hur hinner du? ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag gillar ljudbilden skarpt. Härlig lågbas! Det låter lite filmmusik och du har nog rätt ang sångstämmor. Det blir svårt att hitta sångmelodi i detta. En sån här låt är väl utmärkt att lyssna till i en nattlig bilfärd t ex. Det var värst vad du är produktiv. Hur hinner du? ;)
Roligt att du gillar. Jo det skulle nog passa som färdmusik - den tuggar sig obönhörligt framåt liksom :)
Jäpp sång saknas på denna.
Nä så produktiv e jag inte - gör ju bara något/några utkast i veckan :D
Kör hårt - så länge det ryker!