Forum > Färdiga produktioner

Snabba Låten

(1/2) > >>

Burnin Sven:
kompositör: Göran
Text: samma
Lirad av: samma + nån loop
Sång: samma
Logic Studio 8
Längd: ca. lite över 3,33 minuter eller nåt
Format= MP3
Inspelad år 2010

Harmonica mike:
Tjenare Göran.
Coolt som tusan detta,snabbt och svängigt samt bra mix.Det enda som stör mig är virvelns eviga trippelslag,"twin-koperat" liksom  :) nåväl,det är min åsikt.Kanske svänget går förlorat med mitt tänk,varva partier där du bara markerar pulsen med ett virvelslag...

Annars är det fullrulle i låten,och japp det svänger grymt bra.Kul att höra ett alster från dig.

Mike

Gurano:
Jag får grymt mycket 80-talsvibbar med nattkrökskänsla. Skönt gung!
Har inget kritiskt att säga om mixen - för mig låter det i alla fall bra!

Du kanske skulle behöva ett rivigt reverbigt 80tals-gurasolo som drar iväg på de högre tonerna...bara föra att sätta pricken över I:et (du har dock ett gott gurariff som återkommer).

Ha de
Gurano

Burnin Sven:
Tack grabbar det var snällt av er. Ville att den här skulle vara lite som ett snälltåg i full fart så det är lite medvetet som det är gjort. Ville ha den där lite loopfeelingen parat med nån slags rock. Gjord live on air på min justin.tv/burninsven kanal och syftet med det är att det ska gå lite fort så därför meckar jag inte så mycket med det när det är nere på "pränt".

equality:
Tjena Göran!
Kul att höra ö-schlättens musikmekare nr 1 igen. Fräck låt! Synth- / gitarrprylarna är mycket välgjorda och basriffet är suggestivt.
Snyggt break vid 01:11 och 02:20, låter eget och originellt. Tyngre trummor vore inte fel men detta gjort live med loopar alltså?  :rolleyes: Impad!   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion