Kontrollrummet

Dividend - BACHjulSÅNG

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Helt ny verre på juldagen, nu med en liten flöjt som låter fan :)

Tack för åsikter!

------------
Läste lite i Bachs BWV1080 (en fuga) häromveckan och tyvärr slutade det med att jag satt en hel helg och skrev skräpmelodier... Har försökt sålla nu bland alltihop och det här är resultatet...

Något att ha? Låten är harmoniserad idag, men melodin är (mestadels) några veckor gammal..

Tack för åsikter..
« Senast ändrad: 25.12.2010, 23:52:11 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Bra flyt, i pianot rullar fram. Illusionen av ett riktigt pianoframförande är tidvis stark. Kör på och låt Bach känna avundsjuka i sin grav inför en samtidens kompetent kompositör.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Jättefint tema! Låter mer åt Mozart än Bach i mina öra. Spelar ingen roll, mycket vackert, go one plze! Schysst pianoljud btw, plugg?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jättefint tema! Låter mer åt Mozart än Bach i mina öra. Spelar ingen roll, mycket vackert, go one plze! Schysst pianoljud btw, plugg?

Jag har en massa bimelodier varav minst 10 skulle passa som "vers" (inledning alltså), de är typ alla osjungbara och visste inte vilken som är bäst så den är inte med här. :) Men det finns alltså en hel del här som redan är "gjort", men vettesjutton vad som passar bäst, får sålla nån kväll ;). Kul att du gillade temat!

Det är EWQL silver!...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra flyt, i pianot rullar fram. Illusionen av ett riktigt pianoframförande är tidvis stark. Kör på och låt Bach känna avundsjuka i sin grav inför en samtidens kompetent kompositör.

Tackar, skall se vad jag kan göra... :)

Kan bli riktigt jäkla dåligt, elelr väldigt bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Bach vet jag inte med visst låter det vackert och finstämt. Pianomelodin känns som den går att sjunga, och det tycker jag är ett bra betyg på en melodi. På något sätt kan man ta melodier lättare till sig om den passar in i ett tänkt tonomfång och andning. Om melodier kan liknas vid en handling, tycker jag att handlingen dock går lite för energiskt fram. Jag saknar nån liten paus där vid 33, 43, 53 s osv. Kanske något högt tempo också om det skall låta sakralt.

Lovande!  :)
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker att detta låter bra - det liksom växer för varje vända. Gör det längre och större där ett nytt instrument kommer in vid varje vända - det skulle bli pampigt

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Om melodier kan liknas vid en handling, tycker jag att handlingen dock går lite för energiskt fram. Jag saknar nån liten paus där vid 33, 43, 53 s osv. Kanske något högt tempo också om det skall låta sakralt.

Pauser. Nej, för sjutton, det skulle förstöra ju melodin totalt.. ;)
Sen vore det ju lustigt om det lät som bach, eftersom det är jag som gjort den :) Det finns i och för sig en fuga-version av den här idén nånstans, men nog inget att lägga upp...

Kul att du tycker det låter lovande.

Gurano: Tack, jag har en sekundär melodi som är väldigt nynn-vänlig och passar perfa, lägger nog upp ikväll om det är värt att lyssna på...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tjenare!

Gillar detta skarpt!
Har alltid varit svag för detta instrument och i denna tappning blir det sannerligen inte sämre.
Kör på det upplagda temat så som det är i nuvarande form och fortsätt att bygga på där stycket slutar istället för att lägga till från början.

Enda lilla som jag har att anmärka på är det hårdare tillslaget på sista noten vid 42 och det det lite onaturliga tvärstoppet precis efter där låten hel plötsligt bara "dör" i en kort stund. Låt sista noten leva kvar där istället och lite softare, så får du ett skönare flyt i stycket.
Me, Myself & I


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Riktigt snyggt! Otroligt vad man kan göra i midi. Det låter som på riktigt. Eftersom alla verkar komma med kreativa förslag så ger jag mig in i leken. Jag skulle vilja ha en mansröst nära micken efter första vändan som får bli introt. Den sjunger medan vänsterhanden fortsätter kompet och högern vilar eller lägger harmonier. Spännande att se fortsättningen!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack zorrow och kornstad! Bra tips...

Tankar upp ny verre!

--


Helt ny verre på juldagen, nu med en liten flöjt som låter fan :)

Tack för åsikter!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Per!
Snyggt sound men aningen långtråkigt tema, väntade att flöjten kunde ha öppnat nya vyer men den följde samma trygga temat.
Så nu ska du Per hitta nåt nytt o intressant till detta alster, alstret som har många goda spekulativa ideér! Mera  mod på mellodi, kompet sitter inuti.

Julens alla små detaljer
ska följa dina bataljer
så låt oss lyssna låt oss se
vilka harmonier till oss be!

Allt gott vi önskar dig Per,
fast du kanske över detta svär!
Då vi varann på Willan ser
hoppas vi mot varann  ler!

Godan Jul o Gått Nytt År!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jaså nya verren var inte mycket att hänga i julgranen :D

Nej nog sant, kanske tar in stråk och sånt längre fram.. TAck för tankar!
https://soundcloud.com/user7789882