Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Future

<< < (2/3) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Yllet skrivet 19.12.2010, 16:35:03 ---Ja det kanske inte är en dum idé att göra ett mer rakt komp på andra ref: alltså den med rak baskagge. Eller du tänker på klimaxet/outrot?

Har båda mina elgitarrer i repan, så det kan bli knepigt. Ska dock ta hem ena i morgon.

/Jon

--- Slut citat ---

Jag tänker mig nog ändå från sista reffen. Få oss att stampa foten och gunga i takt  :)

Yllet:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.12.2010, 18:46:02 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 19.12.2010, 16:35:03 ---Ja det kanske inte är en dum idé att göra ett mer rakt komp på andra ref: alltså den med rak baskagge. Eller du tänker på klimaxet/outrot?

Har båda mina elgitarrer i repan, så det kan bli knepigt. Ska dock ta hem ena i morgon.

/Jon

--- Slut citat ---

Jag tänker mig nog ändå från sista reffen. Få oss att stampa foten och gunga i takt  :)

--- Slut citat ---

Håller på att mecka om trummorna nu. Sen vad du menar med sista ref är oklart :) (Refrängen är "So why... why can't you...") Det andra är outrot. Detta är en låt vi bara repat en gång, så den är fortfarande under uppbyggnad.

/Jon

jonnerstone:

--- Citat från: Yllet skrivet 19.12.2010, 19:19:24 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.12.2010, 18:46:02 ---

/Jon

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Håller på att mecka om trummorna nu. Sen vad du menar med sista ref är oklart :) (Refrängen är "So why... why can't you...") Det andra är outrot. Detta är en låt vi bara repat en gång, så den är fortfarande under uppbyggnad.

/Jon

--- Slut citat ---

ok..fel av mig då. Jag tänker mig från 146 på kr-spelaren. Det är där jag känner att låten börjar halta och tappa den intensitet som byggts upp fram tills dess. Börja bygga upp ett klimax där med en rak 4:a till att börja med.....och sen gasa ytterligare!  :)

Yllet:
Så nu ligger version 2 uppe med omarbetat och lite mer varierat trumkomp samt subtila elgitarrer i outrot. Testade även att köra rakt komp i slutet, men tyckte det blev styltigt.

/Jon

jonnerstone:
Hade velat höra det raka kompet  :(. En halvöppen skramlig hi-hat och kick, båda på 4-delar, snare på 2 o 4 med lite smakfulla pukfills som utfyllnad samt lite tuffare guror eller synthar. Det hade blivit riktigt mumma. Tyvärr så faller det fortfarande i mina öron och man saknar fortfarande det där jävlarenammat. Men de e jag de....du vet ju själv hur du vill ha det. (önskar bara att jag hade fått höra en version med ovanstående prylar då jag i övrigt tycker det är en go låt  :wub:)

Fridens

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion