Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Future

(1/3) > >>

Yllet:
LÅTNAMN: Future
ARTIST/GRUPP: Yllet/Turn off your television
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: ca 3 min
KOMPOSITÖR: Yllet
PRODUCENT: Yllet
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Hade inget bättre för mig idag så jag tog och spelade in bandets senaste låt med en gammal skramlig nylonsträngad gitarr från -54. Tänkte det var lite roligt och utmanande :) Tyck som vanligt gärna till om allt eller inget.

Future - Version 2
Under uppdatering...

Version 2
-----------
* Omarbetat och lite mer varierat trumkomp: Pukor i ref 1, rakare spel i andra vers mellanspel, pukor i upptakt till ref 2, virvel i ref 2.
* Subtila elgitarrer i outrot.
* Lite mer kompressor på stereobussen.

jonnerstone:
Det låter bra som vanligt. Det enda jag "retar" mig på är arret. Man väntar på att låten ska komma igång riktigt, men den synkoperade takten som följer med ända till sista reffen förstör och låten blir haltande. Den sista reffen borde helt klart utföras med en rak 4:a för att få till ett bra driv som tar oss till slutet. Nu känner iaf jag mig lurad och den där känslan av att vilja lyssna igen infinner sig inte.

Annars en skitbra låt och bra ljud!

Micke

equality:
Läckert med nylonguran, nästan som man tror att José Gonzales ska komma in men det blir något helt annat och det snyggt och mycket prydligt som alltid från dig. Gillas rakt igenom. Snygga effekter som wha-wha guran där några sekunder. Läste J-stones kommentar och funderade om kunna man göra den Alanis Mourisettisk" med fullt ös och distgitarrer? 

jonnerstone:

--- Citat från: equality skrivet 19.12.2010, 16:05:27 ---. Läste J-stones kommentar och funderade om kunna man göra den Alanis Mourisettisk" med fullt ös och distgitarrer? 

--- Slut citat ---

Inte helt dum idé, iaf nåt som ger låten ett klimax....den skulle vinna massor på det!!

Yllet:
Ja det kanske inte är en dum idé att göra ett mer rakt komp på andra ref: alltså den med rak baskagge. Eller du tänker på klimaxet/outrot?

Har båda mina elgitarrer i repan, så det kan bli knepigt. Ska dock ta hem ena i morgon.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion