Kontrollrummet

Aeternum

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Girly

Nytt collab med Minor2Go, filmisk-meditativ låt.
(Song&mix by Minor2Go. Voice&lyrics Lena Lannergren)

http://www.box.net/shared/5c1nteteyd
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det är en lugn och fin musik med god kontemplationsfeeling.
Utifrån min smak så händer det lite för lite för att mitt intresse ska kunna hänga kvar låten ut.
Det är ett konstigt hack vid 1.04 och ni bör kunna få en snyggare övergång vid 1,17-1,18. Dessutom tycker jag att det är för mycket syrsor.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lite kul det här med internet uppenbarligen är det som så att två själar har funnit varandra som gillar exakt samma saker. Det är mycket nerv i det här vilket uppskattas - våldsamt fint sjunget kan jag tycka men jag tror att samarbetet kan utvecklas mera som det är nu tror jag att Lena är lite skraj för att ta ut svängarna. Gör gärna det så kommer det att bli ytterligare nerv i detta samarbete.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mixuz

  • lärling - men det går rätt trögt..
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 683
    • Visa profil
Det här var vackert. Önskar bara att din sång var lite närmare lyssnaren..
'Jazz isn't dead. It just smells funny..'  F. Zappa


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Riktigt vackert. Vilken röst!!! Luftig och fin. Låter både film och musical.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Ett snyggt och känslight stycke har vi här. Härlig röst som borde få större utrymme i ljudbilden, alltså sången måste upp.
Sen finns det små greijer i mixen, kompet äter upp en del av den snygga sången så kolla lite med ett EQ var du kan skära lite av kompet för att ge utrymme åt sången.
Kompet är fint lirat och arrat, GILLAS! Endast övergången vid 1:18 låter lite dåligt fixat.....
Skön låthelhet bara du kollar över mixen en gång till! :)

h.      johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Girly

Gurano: 'Hacket' vid 1.04 hade jag inte noterat själv, tack!
Eddi: Kan man få en liten utveckling på vad du menar med 'skraj för att ta ut svängarna'? Allt som gynnar mitt personliga framåtgående är av största intresse  :)
Mixus: Minor2Go's låtar är så nice att sjunga till.
Zorrow: Tack! Komplimanger uppskattas  ;)
Mahan: Minor2Go och jag är båda jätteglada att låtes tas emot så bra! Den är ju lite speciell.  Alla synpunkter tas med i bagaget till framtida ommixningar... just nu har vi bara ett läge och det är 5:ans växel och full gas  :D
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst kan jag utveckla det - du följer slaviskt syntarna och det är inget fel med det men det finns ju mellanrum där du kan fylla på med egen sång som gör att du kan ta "the lead" i detta alster speciellt tydligt som skulle livas upp väsentligt med sticksång av det slaget.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Girly

Eddi: Tack, intressant att ta del av 'ditt tänk'. Idén till sången i den här låten var just att den INTE skulle sticka ut. Men 'att ta ut svängarna' ska jag tänka på framöver. Det är lätt att fastna (är väl i.o.f.s. inte helt fel heller om man hittat sin egen stil). God Jul!  :)
« Senast ändrad: 21.12.2010, 15:09:07 by Girly »
Spotify - Heartbeat Inverted *** SoundCloud - Lena Lannergren *** YouTube - Lena Lannergren