Kontrollrummet

Gurano - Lugn Rock

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Blev inspierad av Fuzzbubs rocklåt - så jag gjorde detta utkast. Troligen tokigt mixad ännu så länge, men det ska rättas till. Vill ha mer orgel så det ska väl oxå till vad det lider.

Såga på - så att den kan bli ok som låt :)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/GuranoLugnRock.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
hmmmmm........ BUMP
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Hej
Blev inspierad av Fuzzbubs rocklåt - så jag gjorde detta utkast. Troligen tokigt mixad ännu så länge, men det ska rättas till. Vill ha mer orgel så det ska väl oxå till vad det lider.

Såga på - så att den kan bli ok som låt :)

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/GuranoLugnRock.mp3[/mp3]


 :o  Kul att du fick inspiration av min låt Gurano!  Första gången jag är med om nåt sådant och jag kan ju knappast såga nåt då! :)   

Tycker att du får till ett jäkla driv i låten som jag gillar och basljudet är blytungt!  Övergången mellan melodipartiet och nästa parti kommer lite plötsligt
men det kanske man blir van vid efter ett par lyssningar (håller på med andra varvet nu).  Meka på lite till vetja.  Följer såklart denna.  Bra jobb!  /JEH   
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jorå,gott driv i denna.
Rätt hyfsad mix också,jag tycker du har gjort stora framsteg där..

Reverbet kan man ju alltid diskutera.Om man kan sy ihop allt till att hamna på "samma" scen,har man lyckats oavsett häng och storlek på rummet.Du är rätt nära här tycker jag.Sen kan man alltid fundera på om det är "rätt" att mixa "Ullevi" feeling då det hela är inspelat i ett litet rum - smaksaker tycker jag - vissa vill ha det nära - andra på just Ullevi.Man gör väl det man tycker låter bäst helt enkelt.
Skräckscenariot som jag ser det är när man försöker dölja felspel och dåliga sångtagningar med ett "sjok" reverb - då är man illa ute.Bättre att ta om tills det sitter.Syftar inte på ditt lir,det sitter.Mera en allmän fundering kring reverberandet..

Nåväl,gott driv som sagt,med sång på så blir det perrens.

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
:o  Kul att du fick inspiration av min låt Gurano!  Första gången jag är med om nåt sådant och jag kan ju knappast såga nåt då! :)   
Tycker att du får till ett jäkla driv i låten som jag gillar och basljudet är blytungt! Övergången mellan melodipartiet och nästa parti kommer lite plötsligt men det kanske man blir van vid efter ett par lyssningar (håller på med andra varvet nu).  Meka på lite till vetja.  Följer såklart denna.  Bra jobb!  /JEH   
Tackar kul att du gillar. Ska kolla på och fundera kring övergången mellan partierna, även om de för mig flyter över på ett bra sätt (men jag e ju jävig :) )

Jorå,gott driv i denna.
Rätt hyfsad mix också,jag tycker du har gjort stora framsteg där..
Reverbet kan man ju alltid diskutera.Om man kan sy ihop allt till att hamna på "samma" scen,har man lyckats oavsett häng och storlek på rummet.Du är rätt nära här tycker jag.Sen kan man alltid fundera på om det är "rätt" att mixa "Ullevi" feeling då det hela är inspelat i ett litet rum - smaksaker tycker jag - vissa vill ha det nära - andra på just Ullevi.Man gör väl det man tycker låter bäst helt enkelt.
Skräckscenariot som jag ser det är när man försöker dölja felspel och dåliga sångtagningar med ett "sjok" reverb - då är man illa ute.Bättre att ta om tills det sitter.Syftar inte på ditt lir,det sitter.Mera en allmän fundering kring reverberandet..
Nåväl,gott driv som sagt,med sång på så blir det perrens.
Mike
Jo lite har nog fallit på plats vad det gäller mixning (men jag har långt kvar). För mig finns inga rätt eller fel vad gäller stora eller små scenljud - för mig gäller att göra vad jag tycker låter bra liksom, och det kan bli olika från gång till annan.

Som vanligt finns ingen sång på detta alster heller men det är öppet för hågade.

Tack för lyss å komment HM och Fuzzbub
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det finns inget att såga på här inte :)
Rosor till sologitarristen och bassisten riktigt bra låt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det finns inget att såga på här inte :)
Rosor till sologitarristen och bassisten riktigt bra låt.
Oj då! Finns alltid nåt att såga - men jag tackar ödmjukast :D
Både gitarristen å basisten hälsar!

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Det är snyggt som allt du gör och imponerande hur du rör behändigt över olika genrer denna är dock inte min och har därför svårt att komma med några bra comments.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves