Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Soft As Ice Featuring Guran
Harmonica mike:
Det här har jag nästan missat Eddi,alltså den extendade versionen.
Olas gura sitter ju som en smäck här,läckert.
Jo sången är lite vass och det för med sig lite missljud i mixen.Sen låter det som om du backat ordentligt från micken på de delar där du klämmer i..Nackdelen då är att man får ett icke önskvärt rum=reverb med på sångspåret som man inte kan göra nåt åt senare.I övrigt så ångar det på,inte min påse direkt men jag diggade två svängar i varje fall,å en tidigare :D
################
Så här gör jag när jag lägger sång med olika dynamiska/volym skiftningar:
Jag sjunger igenom hela låten med en inställning på sångmicken.Aldrig längre ifrån än 10cm cirkus.
Distar det nånstans så sänker jag ingångsvolymen på sångmicken.De olika delarna av en hals/magstöd ger ju olika volym,det är den bistra sannningen.
Sedan när allt sitter,kompressor eller automatisering beroende på hur stora differenser det är i sångspåret.Allt för att få till en jämn och fin sång,förutom där det då skall vara dynamik givetvis :)
Andra har säkert egna knep och det är fel sätt :lol:
Mike
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.01.2011, 02:27:03 ---Det här har jag nästan missat Eddi,alltså den extendade versionen.
Olas gura sitter ju som en smäck här,läckert.
Jo sången är lite vass och det för med sig lite missljud i mixen.Sen låter det som om du backat ordentligt från micken på de delar där du klämmer i..Nackdelen då är att man får ett icke önskvärt rum=reverb med på sångspåret som man inte kan göra nåt åt senare.I övrigt så ångar det på,inte min påse direkt men jag diggade två svängar i varje fall,å en tidigare :D
################
Så här gör jag när jag lägger sång med olika dynamiska/volym skiftningar:
Jag sjunger igenom hela låten med en inställning på sångmicken.Aldrig längre ifrån än 10cm cirkus.
Distar det nånstans så sänker jag ingångsvolymen på sångmicken.De olika delarna av en hals/magstöd ger ju olika volym,det är den bistra sannningen.
Sedan när allt sitter,kompressor eller automatisering beroende på hur stora differenser det är i sångspåret.Allt för att få till en jämn och fin sång,förutom där det då skall vara dynamik givetvis :)
Andra har säkert egna knep och det är fel sätt :lol:
Mike
--- Slut citat ---
Tack för tyck HM :D
Men i det härfallet är det bara volymneddragnngar den överstämma som hörs i början av låten är samma som jag öser på med i slutet som lead - om det är där du menar.
cykeln:
Oh I like it!
Väldigt fin melodi och så Lennon/Bowie (rösten)
Kom in i den nu så jag har inte följt utvecklingen
men du har kommit rätt
Guran på guran fyller på bra!
Melodislingan sätter sig snabbt i huvudet
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.01.2011, 20:59:53 ---Oh I like it!
Väldigt fin melodi och så Lennon/Bowie (rösten)
Kom in i den nu så jag har inte följt utvecklingen
men du har kommit rätt
Guran på guran fyller på bra!
Melodislingan sätter sig snabbt i huvudet
--- Slut citat ---
Thnx man :D Bra början på dagen. Må gott
equality:
Tror inte jag lyssnat på slutversionen. Ledsen, men jag tycker något av den sköna ursprungsidén gick förlorad på vägen. Svårt att urskilja instrumenten nu. Exempelvis det sköna, vilsamma partiet innan den vansinniga nedgångan (där guran hänger på bra!) låter väldigt grötig. En mer avskalad mp3:a till min e-postadress plze! -_- :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida