Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Soft As Ice Featuring Guran

<< < (10/15) > >>

Burnin Sven:
Får nån slags idé om att det kunde vara häftigt med lite helt avskalade partier med bara piano + sång (kanske bara i inledningen) och sen smälla på med resten och bygga upp intensitet i arret undan för undan.

Eddi:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 23.12.2010, 02:54:25 ---Får nån slags idé om att det kunde vara häftigt med lite helt avskalade partier med bara piano + sång (kanske bara i inledningen) och sen smälla på med resten och bygga upp intensitet i arret undan för undan.

--- Slut citat ---
Ingen dum idé alls - men vi får se. Tack för tyck Göran :D

hogge:
Tjena Eddi..
Detta kan mycket väl vara den bästa låten som jag hört från Dig..
Dock så kan jag tycka att den är (emellanåt) lite rörig och personligen så hade jag önskat att Du hade hållit denna vackra melodislinga så ren möjligt. Den är så bra i grunden att Du inte behöver trycka in så mycket olika distgitarrer här och där..

- Vet inte om Du förstår vad jag menar? -

Men, som sagt, grundidén är en rejäl hit med härlig 60-talskänsla

Eddi:
Fasen Hoogis jag som var så glad över att ingen hittills satt en 70- eller 80-talsetikett på denna - äntligen har jag gjort nåt modernt och så kommer du med 60-talet! :lol:
Men tack för berömmande ord och jo jag tycker nog att Guran ska låta precis så här.

hogge:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.12.2010, 16:27:17 ---Fasen Hoogis jag som var så glad över att ingen hittills satt en 70- eller 80-talsetikett på denna - äntligen har jag gjort nåt modernt och så kommer du med 60-talet! :lol:
Men tack för berömmande ord och jo jag tycker nog att Guran ska låta precis så här.

--- Slut citat ---

HAHAHA... Det kan Du ha Ditt gamla Beatles-fan  :P
Men jag har nu lyssnat på denna många ggr (i natt och under dagen) och jag gillar den VERKLIGEN... Men tycker trots alla lyssningar att den är rätt rörig.. Då menar jag i reffen samt i sticket.. Personligen hade jag tagit bort den irriterande gitarrslingan runt 127 (och framåt) - då denna bara stör..
Men för övrigt är detta bland det bästa jag hört - inte bara från Dig - utan totalt sätt.. Love it.. REALLY!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion