Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Soft As Ice Featuring Guran

<< < (7/15) > >>

Rattlesnake:
Ja, jag håller med Kornstad - visst kan du köra alla tre sätten! Det blir nog bäst.

Vet att du gillar pianot, men jag tycker det blir lite för enkelt och tjatigt i längden. Jag tror det skulle bli mer spännande om du fimpade det mella 38 och 46 s, så stråkarna fick något att säga.

Snygg fallande ackordgång, lite känslan som Lennons Free as a bird ger, känner jag. Bra! Väljudande mix också.

MaxB:
Lyssnar på länken i trådhuvudet men hör inte sången? Håller du på att lägga sång?

Eddi:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.12.2010, 20:37:52 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.12.2010, 18:50:27 ---Ja nu vart jag ju klokare :lol:
1 röst för ljud 1 röst för mörk och1 röst för kombo och EQ´s fattade jag inte mer än att det var juste på nåt sätt haha....
HM´s idé kanske är bra vad säger du Marre?

--- Slut citat ---

Jag säjer så här: det lät ju jättefint när du använde både den mörka (bäst ändå, men behöver nåt ljust) samt den ljusa..varför inte testa dina röster ihop först..och om du ändå inte känner dej nöjd, så finns jag ju här?
Då är det bare te att höre av sej.

Så tycker jag :)

/Marre

--- Slut citat ---
Tack för de fina orden Marre - ok då jag försöker väl själv :P

--- Citat från: asti skrivet 18.12.2010, 20:39:46 ---Jag tycker både första och andra alternativet funkar, men det är för mycket reverb!
Alt 1 ger ett mer känsloladdat, engagerat intryck, medan alt 2 ger ett coolt, relaxed intryck.

--- Slut citat ---
För mycket reverb? Det är bara utkast än så länge jag har inte skruvat upp reverbet ännu :wacko:

--- Citat från: mahan skrivet 18.12.2010, 21:08:10 ---
Tjou Eddi!
Äntligen ett bevis på att du klarar av sång.....   både lågt och högt! NICE!
Sen när du lägger på ett spår med oktaven med så låter det.... ännu mera NICE!

Lite mer tryck på den "övre" delen
Lite mer känsla på den "nedre" delen
Summan av kardemumman är =

Eddi is a quite good singer! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Tack för det Johan det värmer - ny verre nu :)

--- Citat från: Gurano skrivet 18.12.2010, 22:05:09 ---Kombo e de som gäller - helt klart :)

/G

--- Slut citat ---
Ja vi försöker med det - tack för tyck Göran :D

--- Citat från: Kornstad skrivet 21.12.2010, 00:30:35 ---Jag håller stenhårt på att du skall använda dig av alla tre varianterna på sången! ALLA är bra och går att växla mellan i låten för att få mer variation.  Tycker det känns riktigt bra i ditt test där den ljusare kommer först och du går ner till andra versen.

Oktavsång sedan i slutet. Grymt!
Bara att köra på.   :D

--- Slut citat ---
Tack för det Andréas ja nu blev det inte riktigt som du sa men alla tre varianterna är med.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 21.12.2010, 01:16:28 ---Ja, jag håller med Kornstad - visst kan du köra alla tre sätten! Det blir nog bäst.

Vet att du gillar pianot, men jag tycker det blir lite för enkelt och tjatigt i längden. Jag tror det skulle bli mer spännande om du fimpade det mella 38 och 46 s, så stråkarna fick något att säga.

Snygg fallande ackordgång, lite känslan som Lennons Free as a bird ger, känner jag. Bra! Väljudande mix också.

--- Slut citat ---
Ahhh ... nu glömde jag att testa det där med pianot - men det blir säkert några till versioner - tack för tyck Rattle och jo jag har också hörtlite Freee like a bird i detta.

--- Citat från: MaxB skrivet 21.12.2010, 07:34:34 ---Lyssnar på länken i trådhuvudet men hör inte sången? Håller du på att lägga sång?

--- Slut citat ---
Jepp och nu är jag klar och Guran har lagt finfin gitarr till nya verren också så nu är det bara att såga vidare.

Ny verre i trådhuvudet.

zorrow:
Hej Eddi. Här kommer lite feedback. Distguran i början kan skäras lite i basfrekvensen (petitess). Det låter som det är ganska mycket chorus på den ljusare rösten. Jag tycker att det funkar med de två stämmorna (trots min tidigare kommentar) men båda ligger (lika?) högt i volym. Kan inte den ena få köra till den andra via att dra ner den högre stämman lite? Alllt som allt låter det ju ändå riktigt bra. Lite småpill kvar bara. Mvh Ulf.

equality:
Häftigt med guran och kul att han hänger med på den där weirdo dim-nedången. Gillar inte oktavsången (sry). Tycker du skall ha det högre registret eller börja med den lägre och ligga en oktav högre på sista versen, inte båda samtidigt. Mulligt ljud i mina lurar, nåt retro-, vinyl-fx, usch bort det!  -_- Vore kul med en avskalad version (trumma, bas, piano, sologura, sång) "more is a mess" eller vad det heter.  :P 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion