Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Soft As Ice Featuring Guran
Ola:
Hej Eddi låter helt ok lite små pill
låter lite annorlunda nu,,, saknar sången som du har tagit bort den var annars en höjdpunkt i låten i mitt tycke, och lite märkligt att det blev längre innan piano,,, ehh jag hajar inte
nå väl
allt gott
mvh
Eddi:
--- Citat från: zorrow skrivet 21.12.2010, 23:56:58 ---Hej Eddi. Här kommer lite feedback. Distguran i början kan skäras lite i basfrekvensen (petitess). Det låter som det är ganska mycket chorus på den ljusare rösten. Jag tycker att det funkar med de två stämmorna (trots min tidigare kommentar) men båda ligger (lika?) högt i volym. Kan inte den ena få köra till den andra via att dra ner den högre stämman lite? Alllt som allt låter det ju ändå riktigt bra. Lite småpill kvar bara. Mvh Ulf.
--- Slut citat ---
Hallå Uffe - tack för tyck - Ny verre nu med lägre botten på guran (Guran) Jag har inget chorus alls på rösten eller någonannanstans heller så det är nog ett inbyggt chorus i min stämma - i alla fall nu finns det stringens bas - blandat och hög röst genom hela låten och en av dem är lead hela tiden.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 22.12.2010, 00:04:02 ---Häftigt med guran och kul att han hänger med på den där weirdo dim-nedången. Gillar inte oktavsången (sry). Tycker du skall ha det högre registret eller börja med den lägre och ligga en oktav högre på sista versen, inte båda samtidigt. Mulligt ljud i mina lurar, nåt retro-, vinyl-fx, usch bort det! -_- Vore kul med en avskalad version (trumma, bas, piano, sologura, sång) "more is a mess" eller vad det heter. :P
--- Slut citat ---
Sången är i alla fall mer separerad i nya verren nu trots att båda låter på vissa ställen. Ja Guran gör en heljuste insats här (jag hade redan gjort ett solo men tala inte om det för honom (det stank för övrigt))
Tack för tyck Micke :D
Eddi:
--- Citat från: Guran skrivet 22.12.2010, 00:39:05 ---Hej Eddi låter helt ok lite små pill
låter lite annorlunda nu,,, saknar sången som du har tagit bort den var annars en höjdpunkt i låten i mitt tycke, och lite märkligt att det blev längre innan piano,,, ehh jag hajar inte
nå väl
allt gott
mvh
--- Slut citat ---
Stort TACK Ola för att du förskönade det hela och nu har jag lagt in mellansången också - det där med att det blev längre innan pianot fattar jag inte vad du menar med riktigt det är samma längd på allt som när du fick den hehe.. ja märkligt.
I alla fall ny verre i första posten och jo jag lyckades killa mina darlings lite och tog bort pianot en liten stund.
Ola:
Hej Eddi tack själv.det var kul och nyttigt att få pyssla ihop lite gitarr . visste inte riktigt vad du var ute efter och tyvärr med tidsbrist men men,
Starkt jobbat med mixning och funderingar kring den. imponerande.
ett tipps vänta lite och släpp låten ett tag för att sedan gå tillbaks för att finlira med mixningen.
Om du klarar det är det starkt jobbat, själv är jag urusel på det så det är nog mig själv jag borde tipsa.
Btw du får göra hur du vill med gitarrerna bara klippa och klistra som du känner
Mvh Ola
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida