Forum > Demolåtar
Bluesig smör-depp-historia...
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.12.2010, 23:48:28 ---Ja, nej, det var din mellotronplugg och hörlurarna som ställde till det :)
--- Slut citat ---
Måste varit hörlurarna... :lol:
Harmonica mike:
Vad är det här nu då boys..?
Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt :)
Summasumarum:Bra som faen
Mike
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.12.2010, 11:48:15 ---Vad är det här nu då boys..?
Jag drog ned denna då jag tyckte det var klart - typ förra veckan.Nu har det tillkommit nya prylar som jag får erkänna att jag gillar.
Visst en fethammond snyggt lirad hade varit mumma för själen..Men jag tycker ändå att mellotrongrunkan funkar finfint i arret.Liret är sparsamt och fyller ut fint på de valda ställena.De som inte är införstådda med att det är en mellotron,kanske misstar den för en bättre beggad hammond som har fått utstå tidens tand i en kallboda.Förmodligen med ett läckande tak som gett patina samt en viss diskantig heshet som man bara hittar hos vintörstande äldre damer typ - eller nåt :)
--- Slut citat ---
Men det är en hammond med också. Både Hammond och Mellotron hörs tydligare i min snabbmix från tidigare. Från 197 sek hörs orgeln utan mellotronen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2010, 11:58:11 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.12.2010, 11:48:15 ---Vad är det här nu då boys..?
--- Slut citat ---
Men det är en hammond med också. Både Hammond och Mellotron hörs tydligare i min snabbmix från tidigare. Från 197 sek hörs orgeln utan mellotronen.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Fuzzbub - Something You Might Have Said_feat_MaxB.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Japp där kröp orgeln fram.Givetvis kan man diskuter cellons vara eller inte vara kontra hammond/mellotron stuket.Båda är fullt gångbara så jag drar ned en verre till.En verre me hammond och cello - mmmm... :D
Nu driver jag med er boys,det är bra detta så se på det hela - klart som korvspad - och stort TACK för en kanon låt.
Mike
Fuzzbub:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.12.2010, 12:26:38 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 27.12.2010, 11:58:11 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Japp där kröp orgeln fram.Givetvis kan man diskuter cellons vara eller inte vara kontra hammond/mellotron stuket.Båda är fullt gångbara så jag drar ned en verre till.En verre me hammond och cello - mmmm... :D
Nu driver jag med er boys,det är bra detta så se på det hela - klart som korvspad - och stort TACK för en kanon låt.
Mike
--- Slut citat ---
Sorry om vi strular till den för dig Mike. :) Det finns ju oändliga varianter på hammond-mellotron-stråkkombinationer som är bra inser man, fast det är inte enkelt att bestämma sig för en tyvärr...
Jag gör så att jag lägger upp min version på "senaste mixen" ovan, då finns det mesta representerat någonstans i låten så får man fundera lite på det. Ska även försöka på riktiga trummor och bas på den här vad det lider och får då tillfälle att sätta allt en gång för alla! :)
Ett riktigt stort tack till Max som fixade hammond och mellis och till alla som tyckt- och tycker till! Har lärt mig en hel del på denna! :) /JEH
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida