Forum > Demolåtar

Bluesig smör-depp-historia...

<< < (11/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 26.12.2010, 17:17:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2010, 15:55:39 ---Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

--- Slut citat ---

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)  Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

--- Citat från: Eddi skrivet 26.12.2010, 16:22:14 ---Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

--- Slut citat ---

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH

--- Slut citat ---

Vad ända in i glödheta! Det är en cello du hör, för bövulen!!! Skämt åsido, mellotronen är mycket sparsam i Fuzzbub:s mix. Den har däremot ofta sällskap av cellon, som jag tycker tar för mycket plats med för hög volym. Är det Cellon du hör Eddi? Säg att det är den!

Din orgel bort i första versen ger dynamik och din röst är skön om den ligger ensam där.
Har du givit mellotronens nån effekt (eller eq)? Jag tycker inte den behöver det.

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2010, 17:25:30 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 26.12.2010, 17:17:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 26.12.2010, 15:55:39 ---Lämna första versen utan din orgel. Låt den komma in först i andra versen.
Där solot kommer in (efter 170 sekunder) ligger mellotronen i stereo från vänster till höger?
Låter smo den först hörs till höger sen vid 190 knallar till vänster? Om du gjort det så verkar det onödigt. Inspelad i stereo med reverb och borde ligga centrerat hela tiden.
Tror att din plockgitarr ska höras mer.
Trummorna borde sluta vid 296 tycker jag.

Cool låt och kul att höra din mix! Det låter bra!

--- Slut citat ---

Ok, jag lattjade lite med att låta den vandra lite men det blev nog inte så bra. Det får ligga i mitten! :)  Ska se vad jag kan göra åt slutet också.  Gillar att mellotronen ligger kvar ensam där.  Ska dra upp plockguran ytterligare lite till dessutom.   Bra att du tycker till!   /JEH

--- Citat från: Eddi skrivet 26.12.2010, 16:22:14 ---Nu är ni inne på detaljer som jag inte klarar av att reda ut men i det stora hela tyckér jag att man kan vara liite mer sparsam vad gäller mellotronen - nu blir MaxB galen på mig  :lol:

--- Slut citat ---

Ojojoj... Skulle inte vilja vara i dina kläder nu Eddie!  ;)    /JEH

--- Slut citat ---

Vad ända in i glödheta! Det är en cello du hör, för bövulen!!! Skämt åsido, mellotronen är mycket sparsam i Fuzzbub:s mix. Den har däremot ofta sällskap av cellon, som jag tycker tar för mycket plats med för hög volym. Är det Cellon du hör Eddi? Säg att det är den!

Din orgel bort i första versen ger dynamik och din röst är skön om den ligger ensam där.
Har du givit mellotronens nån effekt (eller eq)? Jag tycker inte den behöver det.

--- Slut citat ---

Heh, jo det kanske blir lite kaka på kaka men ev. så funkar det.   Har iaf. fixat trummor och orgel samt dragit upp plockguran liite till på denna (snabb-)mix.  Bättre?
Jupp jag har lite komressor på mellisen för att jag tycker det blev för stor skillnad i volym när du spelar en oktav ner jämfört med den höga. Sen blir det ju lite mastringseffekter på den också
i slutändan.  Dessa är fortfarande med på denna version.  Ska lyssna lite bättre sen men måste slagga lite nu p.g.a. mera jobb inat...  :/       /JEH

[mp3=200,20,0,left]http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said%20feat.MaxB.mp3[/mp3]

Dividend:
Har inte läst några inlägg och knappt lyssnat på låten, men tycker det är bra..
Sången funkar, men den där kören (?) eller vad det är låter ju helknäpp. DEssutom får de aldrig andas... (?) Sämre synthkör har jag aldrig hört förr. Måste varit en mellotron. Men gillar verkligen gitarrljudet. Solot är helskönt, fan det borde börja om ju eller fortsätta ett tag till..

Jag laddar ner det här, när den är färdig. Skriver bara vad jag tänker. :)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 26.12.2010, 22:51:07 ---Har inte läst några inlägg och knappt lyssnat på låten, men tycker det är bra..
Sången funkar, men den där kören (?) eller vad det är låter ju helknäpp. DEssutom får de aldrig andas... (?) Sämre synthkör har jag aldrig hört förr. Måste varit en mellotron. Men gillar verkligen gitarrljudet. Solot är helskönt, fan det borde börja om ju eller fortsätta ett tag till..
Jag laddar ner det här, när den är färdig. Skriver bara vad jag tänker. :)

--- Slut citat ---

Kan vara intressant att veta vad som låter kör i dina öron. Om det är mellotronstråkarna kan du vara lugn, de behöver inte andas men lever bara i 8 sekunder i taget. Sen dör de för att återuppstå då mekaniken dragit tillbaka magnetbanden.  B) Tycker det skulle låta bra om låten kompletteras med kör, på vissa partier men än så länge saknas kör.

I bakgrunden finns på vissa delar en mjukvaru-cello som Fuzzbub haft med från början och mellotronstråkarna som jag kompletterat med.

Om det är något som låter helknäppt i dina öron är det intressant att veta vad. Precisera ett parti där du hör det du nämner, så vet vi, vad som låter kör i dina öron.

Dividend:
Ja, nej, det var din mellotronplugg och hörlurarna som ställde till det :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion