Forum > Demolåtar

Bluesig smör-depp-historia...

<< < (6/13) > >>

Eddi:
Bra mycket bättre nu riktigt skön att lyssna till oboetissimot fick lite stryk i alla fall och solo blev tyngre med den botten och framförallt din sång kom fram bättre. Snyggt mixat.

MaxB:
Byta cello mot mellotron eller orgelljud (som Kornstad föreslår) så är låten komplett i mina öron.
Har redan sejvat till mp3-spelaren för att höra den mera!

Kan du lägga upp eller länka till en verre utan cellon, om nån hinner testa med mellotron eller orgel-spår?

Fuzzbub:
Kornstad, ZorroW,Eddi och MaxB, tack som tusan för era synpunkter!  Jag har inte lagt mig i GoodbyeF-trådens utveckling (http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=24727.msg177920#msg177920)
men för min egen del så tycker jag bara det är bra att folk säger precis vad dom tycker om demolåtarna, sen är det ju upp till mig själv att göra något åt det om man håller med eller inte.

Max, äääntligen säger jag.  Som jag har väntat att du ska komma med detta förslag!  ;)  Jag var på vippen att fråga dig faktiskt om ev. mellotronpålägg.
Jag är på jobbet nu men lägger upp en version utan stråke när jag kommer hem så kan den som vill lattja på!     /JEH

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.12.2010, 07:17:03 ---Byta cello mot mellotron eller orgelljud (som Kornstad föreslår) så är låten komplett i mina öron.

Kan du lägga upp eller länka till en verre utan cellon, om nån hinner testa med mellotron eller orgel-spår?

--- Slut citat ---

Har länkat till en version utan stråkar i början.  Kör hårt!  :)   /JEH

MaxB:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 21.12.2010, 14:40:12 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.12.2010, 07:17:03 ---Byta cello mot mellotron eller orgelljud (som Kornstad föreslår) så är låten komplett i mina öron.

--- Slut citat ---

Har länkat till en version utan stråkar i början.  Kör hårt!  :)   /JEH

--- Slut citat ---

Är det OK om jag hinner att testa mellotron och orgel? Plockgitarr?
Jag har lyssnat och önskar komplettera beställningen. Vill ha en ny verre där följande villkor är uppfyllda.
1) utan cello
2) utan orgel
3) högre volym på trummorna (för att jag ska kunna spela mer tajt kan man tänka)
Hur många bpm är det?

Det är en skön feeling i låten, den inspirerar. Högra plockgitarren måste du i slutmixen ge mera volym. Det är först nu jag hör den. Den kompletterar bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion