Forum > Demolåtar

Bluesig smör-depp-historia...

<< < (7/13) > >>

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.12.2010, 18:12:39 ---
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 21.12.2010, 14:40:12 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 21.12.2010, 07:17:03 ---Byta cello mot mellotron eller orgelljud (som Kornstad föreslår) så är låten komplett i mina öron.
Har redan sejvat till mp3-spelaren för att höra den mera!

Kan du lägga upp eller länka till en verre utan cellon, om nån hinner testa med mellotron eller orgel-spår?

--- Slut citat ---

Har länkat till en version utan stråkar i början.  Kör hårt!  :)   /JEH

--- Slut citat ---

Är det OK om jag hinner att testa mellotron och orgel? Plockgitarr?
Jag har lyssnat och önskar komplettera beställningen. Vill ha en ny verre där följande villkor är uppfyllda.
1) utan cello
2) utan orgel
3) högre volym på trummorna (för att jag ska kunna spela mer tajt kan man tänka)
Hur många bpm är det?

Det är en skön feeling i låten, den inspirerar. Högra plockgitarren måste du i slutmixen ge mera volym. Det är först nu jag hör den. Den kompletterar bra.

--- Slut citat ---

Kul! Du får testa precis vad du känner för bara du är med på att jag har sista ordet.  ;)  Den går i 126 bpm. 

Hmm plock gitarren säger du.  Det är 2 st. som ligger i höger resp. vänster men jag har random på höger/vänster så jag är inte helt säker på vilken du menar men jag gissar på den med en massa chorus på. Den får åka upp lite sen. 

Versionen du bad om : http://dl.dropbox.com/u/10482850/Fuzzbub%20-%20Something%20You%20Might%20Have%20Said_MaxB.mp3

Väntar med spänning!   B)   /JEH

MaxB:
Tack hinner inte ens tanka ner den. Efter arbetet handla mat och sen ut och fixa med hästarna och skotta snö och... nu ska jag äta innan jag lägger mig - upp igen kl 5:30.
Hoppas kunna göra något i julhelgen...

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.12.2010, 00:07:24 ---Tack hinner inte ens tanka ner den. Efter arbetet handla mat och sen ut och fixa med hästarna och skotta snö och... nu ska jag äta innan jag lägger mig - upp igen kl 5:30.
Hoppas kunna göra något i julhelgen...

--- Slut citat ---

Inga problem, bara att ta det då du kan. Det finns inga deadlines här.  :)    /JEH

Ola:
Hej Fuzzbob
låter riktigt najs det här. bra jobbat
vet inte men,,, en fundering som kanske kan vara lite kool
är att du låter instrummenten bas och gitarr haka på upp med sången där du sjunger högre 
hoppas du förstår vad jag svamlar om  :wacko:
fick bara en tanke som jag var tvungen att dela med mig  :)

mvh

MaxB:

--- Citat från: Guran skrivet 22.12.2010, 01:51:00 ---Hej Fuzzbob
låter riktigt najs det här. bra jobbat
vet inte men,,, en fundering som kanske kan vara lite kool
är att du låter instrummenten bas och gitarr haka på upp med sången där du sjunger högre 
hoppas du förstår vad jag svamlar om  :wacko:
fick bara en tanke som jag var tvungen att dela med mig  :)

--- Slut citat ---

Nu har jag hämtat nya verren.
Kan du Guran precisera när (sekunder in i låten) du menar att det skulle passa? Jag tror att jag har haft en liknande idé och det kan ha varit då jag lyssnare på denna låt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion